arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

هشدار ژنرال صهیونیست نسبت به وضعیت غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با هشدار درباره وخامت اوضاع معیشتی اهالی غزه،‌ گفت:‌نوار غزه به بمب ساعتی تبدیل شده که هر لحظه احتمال انفجار آن وجود دارد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، «گال هیرش» ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی در کنفرانسی با حضور جمعی از فرماندهان نظامی،‌ پژوهشگران و مقام های سیاسی این رژیم در دانشگاه «بار ایلان»، سخنرانی کرد و درباره وقوع درگیری نظامی در نوار غزه هشدار داد.
وی گفت: معتقدم وضعیت در این منطقه هر لحظه در حال انفجار است.
بر اساس این گزارش،‌ وضعیت ساکنان نواز غزه که طی یک دهه در معرض محاصره شدید اشغالگران صهیونیست قرار دارند٬ بسیار نابسامان است.
 
این در حالی است که فرستاده سازمان ملل متحد به خاورمیانه روز گذشته (سه شنبه) گفت که 2 میلیون فلسطینی در نوار غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند.
هیرش همچنین بر ضرورت یکپارچه سازی تلاش های اقتصادی بین المللی برای جلوگیری از ورود هر گونه سلاح به نوار غزه و خلع سلاح این منطقه تاکید کرد و گفت که فرصت تاریخی ایجاد شده تا فلسطینی ها را برای تغییر افکارشان متقاعد کنیم.
در همین حال «عوید فورر» یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی گفت: تا زمانی که طرف دیگر (فلسطینی ها) کشور یهود را در فلسطین اشغالی به رسمیت نشناسد‌، موضوعی برای صحبت کردن وجود ندارد و نمی توان مذاکرات سازش را از سر گرفت.
وی افزود: مذاکرات صلح از اینجا (پذیرش رژیم صهیونیستی) آغاز می شود و بدون پیروزی،‌ راه حلی میان ما و فلسطینی ها وجود ندارد.
 
از سوی دیگر،‌ «مردخاری کیدار» پژوهشگر مرکز تحقیقات راهبردی' بیگن -سادات' در دانشگاه ' بار- ایلان' رژیم صهیونیستی نیز گفت: باید نوار غزه را به عنوان یک دولت به رسمیت بشناسیم؛‌ چرا که از 10 سال گذشته تاکنون چنین وضعی در این منطقه حاکم بوده و فلسطینی های آنجا همه ارکان لازم برای تشکیل دولت را دارند.
 
۱٫۹ میلیون نفر در غزه از سال ۲۰۰۷ تاکنون در محاصره رژیم صهیونیستی به سر می‌ برند. از ۷ گذرگاه مرزی به جز رفح همگی در کنترل این رژیم قرار دارد و تل آویو به رغم واکنش‌های جامعه جهانی، محاصره دریایی و زمینی خود بر غزه را ادامه می ‌دهد.
رژیم صهیونیستی به تازگی نیز با بی توجهی به هشدارهای سازمان ملل در مورد عواقب کمبود برق در غزه، میزان برق ورودی به این منطقه را بار دیگر کاهش داد.

نظرات بینندگان