arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

بازدید جهانگیری از منطقه آزاد انزلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : با حضور معاون اول رییس جمهور ۴ پروژه زیرساختی و تولیدی با اعتبار ۳۴۱ میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی مورد بازدید و بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جریان سفر به استان گیلان از بخش های مختلف منطقه آزاد انزلی از جمله مرکز تفریحات رفاهی و گردشگری بازدید کرد و سپس در جریان بازدید معاون اول رییس جمهور از فاز تجارت و گردشگری و بخش های صنعتی و بندری این منطقه، طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزشهای ساحلی شمال کشور، بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین، برج مراقبت دریایی این مجتمع بندری و همچنین یک واحد صنعتی تولید انواع پارکت و لمینت مورد بازدید و  بهره برداری قرار گرفت.


برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین به ارتفاع ۳۸.۵ متر و با سطح زیربنای ۲۳۷۰ متر مربع در هفت طبقه با هزینه ۵۵ میلیارد ریال که در مراحل پایانی ساخت است مورد بازدید معاون اول رییس جمهور قرار گرفت.
طرح توسعه مجموعه ورزشهای ساحلی منطقه آزاد انزلی نیز که به نام سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران نامگذاری شده، در فضایی به مساحت ۱.۵ هکتار و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد انزلی ساخته شده و از ظرفیت ۱۵۰۰ تماشاگر برخوردار است.


واحد صنعتی تولید انواع پارکت و لمینت در شهرک صنعتی شماره ۱ این منطقه نیز که عملیات احداث آن از اواخر سال ۱۳۹۴ در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع آغاز شده، با سرمایه گذاری ۱۴۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی، مراحل ساخت و تجهیز خطوط تولید خود را به پایان رسانده است. در این و احد تولیدی، تولید چوب پلاست از ضایعات محصولات کشاورزی، تولید روکشهای مقاوم با فرمت HPL از کاغذهای ضایعاتی، تولید انواع دیوار پوش، پروفیلهای پی وی سی و سایر محصولات سلولزی مرتبط با صنعت ساختمان انجام و به کشورهای منطقه صادر می شود.


بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین هم بلواری ۲ کیلومتری از جاده رشت – انزلی است که به مجتمع بندری کاسپین وصل می شود. هزینه آزاد سازی اراضی و احداث جاده آن ۱۲۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی سازمان بوده که به منظور افزایش مزیتهای رقابتی مجتمع بندری کاسپین و توسعه ظرفیتهای حمل و نقلی منطقه و امکان دسترسی راه آهن به این مجتمع بندری در دستور کار قرار گرفته است.


معاون اول رییس جمهور در حاشیه این بازدیدها در گفتگو با خبرنگاران از منطقه آزاد به عنوان فرصت استثنایی و خوبی برای توسعه یاد کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی در میان استان های شمالی کشور از مهمترین مناطق آزاد کشور است و استان گیلان می تواند با اتکاء به ظرفیت های خود علاوه بر آنکه نقش توسعه ملی داشته باشد، نقش فراملی نیز بر عهده گیرد و حلقه اتصال ایران به کشورهای شمالی، آسیای میانه و قفقاز باشد.


وی با تاکید بر ضرورت اتصال راه آهن گیلان به کشور آذربایجان تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از این خط ریلی کالاهای خود را حتی به اروپا صادر کنیم و این فرصتی بزرگ برای توسعه استان گیلان و کشور خواهد بود و امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم گام های بلندتری در این راستا برداریم.   

نظرات بینندگان