arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

تلاش وزیر دفاع آمریکا برای توجیه عقب نشینی کاخ سفید در قبال سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در حالی که روز دوشنبه مقام های کاخ سفید مدعی شده بودند که دولت سوریه خود را برای یک حمله شیمیایی آماده می کند وزیر دفاع آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی عقب نشینی مواضع دولت متبوعش گفت که دمشق صرفا از ترس واکنش های واشنگتن از انجام این حملات منصرف شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا،روز دوشنبه سخنگوی کاخ سفید با صدور بیانیه ای مدعی شد که دولت سوریه در تدارک انجام یک حمله شیمیایی است و دمشق را تهدید کرد که در صورت انجام چنین حمله ای عواقب سختی در انتظار نیروهای این کشور خواهد بود.
«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به خبرنگاران در مورد این که چرا هنوز خبری از حمله مورد پیش بینی آمریکا وجود ندارد مدعی شد که همین تهدید های واشنگتن سبب شده که دمشق از تصمیم خود منصرف و آن را عملی نکند.
وی در حالی که مقام های سازمان ملل در نیمه اول سال 2014 خروج همه سلاح های شیمیایی از خاک سوریه و نابودی آن ها در آب های آزاد را تایید کرده بودند مدعی شد که تاسیسات شیمیایی سوریه به رغم این گزارش ها همچنان دست نخورده در سراسر این کشور پراکنده است.
ماتیس افزود:معتقدم این تاسیسات فقط به یک پایگاه هوایی محدود نمی شوند.
وزیر دفاع ترامپ در عین حال هر گونه احتمال حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه را بشدت رد کرد و مدعی که کشورش حاضر نیست به باتلاق جنگ های داخلی سوریه کشیده شود و همه تلاش و استراتژی های خود را بطور کامل بر مبارزه با داعش در این کشور متمرکز کرده است.
سوریه بیش از 5 سال است با حضور گروههای مسلح و تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و بر خی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است .
نظرات بینندگان