arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۶

سی‌ان‌ان: کشتی‌ها و جنگنده‌های آمریکایی برای حمله به سوریه آماده‌اند

سی ان ان به نقل از منابعی که نامی از آنها نبرده، فاش کرد، آمریکا به پایگاه‌های دریایی و هوایی خود در خاورمیانه دستور داده تا برای حمله احتمالی به پایگاه هوایی سوریه آماده باشند،
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سی ان ان به نقل از منابعی که نامی از آنها نبرده، فاش کرد، آمریکا به پایگاه‌های دریایی و هوایی خود در خاورمیانه دستور داده تا برای حمله احتمالی به پایگاه هوایی سوریه آماده باشند،
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، براساس اطلاعات رسیده به دست این شبکه خبری، آمریکا پایگاه الشعیرات سوریه را در حومه حمص تحت نظر دارد. این اقدام کمی پس از ادعاهای کاخ سفید مبنی بر وجود داشتن احتمال حمله شیمیایی از سوی نظام سوریه انجام شده است؛ ادعایی که بیشتر یک دستاویز است برای ماندن بیشتر آمریکا در سوریه.
 
اما اخیرا هیچ فعالیت شک برانگیزی از سوی نظام سوریه مشاهده نشده است در حالی که تهدید کاخ سفید و هشدار آن به سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیایی و اشاره به پاسخ سرسختانه در صورت وقوع این حمله احتیاط سازمان اطلاعات نظامی آمریکا را برانگیخته است، به طوریکه ۲۴ ساعته مراقب پایگاه الشعیرات است.
 
ماتیس:‌ سوریه هشدار آمریکا را جدی گرفته است
 
در این راستا جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، مقامات سوریه هشدارهای آمریکا را جدی گرفته‌اند و در فکر حمله شیمیایی بازنگری کردند.
 
وزیر دفاع آمریکا افزود: به نظر می‌رسد که دولت سوریه هشدار واشنگتن را درخصوص عدم استفاده از سلاح شیمیایی جدی گرفته است.
 
ماتیس در گفت‌وگو با خبرنگاران در هواپیما و به هنگام سفر به بروکسل گفته است که سوری‌ها این اقدام (استفاده از سلاح شیمیایی را) انجام نداند.
 
اما وزیر دفاع آمریکا مدعی شده است که "برنامه شیمیایی اسد به یک پایگاه هوایی محدود نیست."
 
پیشتر دولت آمریکا در بیانیه‌ای به سوریه هشدار داده بود که در صورت "مقدمه چینی بالقوه برای انجام یک حمله شیمیایی دیگر هزینه سنگینی" خواهد پرداخت.
نظرات بینندگان