arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۶

نشنال اینترست: نیروهای مسلح ایران تا دندان مجهز به موشک هستند/موشک‌های متنوع سپاه مرگبارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه آمریکایی نوشت: موشک‌های بالستیک یکی از صریح ترین بخش‌های بازدارندگی ایران هستند که باید به آن نبردهای نیابتی و جنگ‌های نامتقارن دریایی را افزود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در تحلیلی پیرامون توان موشکی ایران نوشت: دفع حملات دشمنان منطقه‌ای، نخستین دلیل ایران در شکل دادن بزرگترین نیروی موشکی در خاورمیانه است.

بر این اساس، برنامه موشکی ایران در زمان جنگ این کشور با دولت وقت عراق شتاب گرفت و از آن موقع تا کنون ایران با کشورهای لیبی ، کره شمالی و چین برای توسعه توان زرادخانه بزرگ و  متنوع از موشک‌های بالستیک و کروز که بخشی از سه مرحله بازدارندگی است، همکاری کرده است.

این نشریه با اشاره به انواع موشک‌های ایران و ذکر مشخصات فنی آن‌ها نوشت: در حالی که فهرست ارائه شده از موشک‌های ایران در این گزارش کامل نمی‌باشند اما امکان مرور کلی را درباره یکی از مهلک‌ ترین قابلیت‌های سپاه ایران فراهم می‌آورد. موشک‌های بالستیک یکی از صریح ترین بخش‌های بازدارندگی ایران هستند که باید به آن نبردهای نیابتی و جنگ‌های نامتقارن دریایی را افزود.

در خاتمه این مطلب آمده است: در حالی‌که ایران و آمریکا در سوریه در جدال با هم نزدیک می‌شوند، توان موشکی ایران باید به یقین مورد توجه مقر «مرکز فرماندهی آمریکا» باشد.
نظرات بینندگان