arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۶

وزیر خارجه مصر: قطر باید بین حمایت از امنیت عربی یا برهم‌زدن آن یکی را انتخاب کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه مصر اعلام کرد که قطر باید به صراحت، بین حمایت از امنیت ملی عربی و تلاش برای برهم آن یکی را انتخاب کند.

به گزارش انتخاب، وزیر خارجه مصر تأکید کرد که قطر باید بین دو گزینه یکی را انتخاب کند.

سامح شکری امروز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی گفت: توپ اکنون در زمین قطر است؛ این کشور باید به صراحت و بدون هیچ تردیدی بین دو گزینه یکی را انتخاب کند؛ یا اینکه از امنیت ملی عربی و تصمیمات کشورهای عرب برادر حمایت کند و یا اینکه به تلاش‌های بی‌نتیجه خود جهت بی‌ثبات کردن منطقه و از بین بردن امنیت ملی آن به نفع قدرت‌های خارجی و گروه‌های افراطی ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری الغدیر، وی با بیان اینکه خواسته‌های مصر روشن است، تصریح کرد: مصر و ملت آن هیچگونه چانه زنی بر سر امنیت و تصمیمات کشورهای عربی را قبول نمی‌کنند و هر کس بخواهد علیه مصر و ملت آن توطئه کند، اولین کسی خواهد بود که طعمه آتش این توطئه‌ می‌شود.

شکری اظهار داشت که کشور به جدیت به مقابله با تروریسم به هر شکل و نوعی باشد، ادامه می‌دهد تا این پدیده ریشه کن شده و منابع حمایت کننده آن از بین برود.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با متهم کردن قطر به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده‌اند. همسایگان عرب قطر، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی قطر بسته‌اند.

این تنش‌های بی‌سابقه بعد از آن بروز کرد که خبرگزاری رسمی قطر در اظهاراتی منتسب به امیر قطر ایران را «قدرتی بزرگ و ضامن ثبات در منطقه» خواند. قطری‌ها اعلام کردند که خبرگزاری این کشور هک شده بود.

عربستان و امارات برای از سرگیری روابط خود با قطر 13 پیش شرط گذاشته‌اند که یکی از آن‌ها قطع روابط دیپلماتیک با ایران است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان