arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۶

پایان کار داعش در عراق؛ موصل رسما آزاد شد+تصاویر / نخست وزیر عراق: دولت باطل داعشی به پایان رسید

با تسلط ارتش عراق بر مسجد نوری موصل، جایی که ابوبکر البغدادی در آن سخنرانی خلافت صورت داده بود، تلویزیون دولتی عراق می‌گوید حکومت داعش در موصل ساقط شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تلویزیون دولتی عراق: حکومت داعش در موصل ساقط شد / اهتزار پرچم عراق بر فرار ساختمان‌های موصل

سپهبد 'عبدالامیر رشید یارالله' فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا با انتشار بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم، مسجد النوری و گلدسته الحدباء و محله 'سرجخانه' را در بخش قدیم شهر موصل تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری ها، مسجد النوری و گلدسته الحدباء از آغاز عملیات موصل در 17 اکتبر 2016 تا به امروز مهمترین موضع گروه تروریستی داعش بود که عناصر این گروه در حفظ این موضع به شدت مقاومت از خود نشان می دادند.

مسجد النوری همان مکانی است که ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی در ژوئن 2014 خلافت خودخوانده خود را در آن اعلام کرد و به همین دلیل این مکان برای عناصر تروریستی داعش، اعتبار معنوی داشت و با آزادی این مکان، تلویزیون دولتی عراق آن را به مثابه آنچه 'سقوط دولت خرافه ای داعش' نامیده است، دانست.

عناصر این گروه هفته گذشته در اقدامی جنایتکارانه این مکان مقدس و گلدسته تاریخی آن را منفجر کردند تا اجازه ندهند این مکان، سالم به دست نیروهای عراق بیفتد.

نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم، واکنش سریع، پلیس مرکزی و ارتش مهمترین نیروهایی هستند که در درگیری ها در داخل بخش قدیم شهر موصل مشارکت دارند.

با بازپس گیری مسجد النوری و محله سرجخانه، تعداد مناطق در بخش قدیمی شهر موصل که هنوز در اختیار گروه تروریستی داعش است به کمتر از 50 درصد رسیده است.

تکمیل//

نخست‌وزیر عراق از پایان کنترل داعش بر مسجد نوری موصل، محل اعلام خلافت این گروه تروریستی، خبر داد.

حیدرالعبادی گفت: باز پس‌گیری مسجد نوری به معنی پایان دولت باطل داعشی است.

 
پایان کار داعش در عراق؛ موصل رسما آزاد شد 

پایان کار داعش در عراق؛ موصل رسما آزاد شد
نظرات بینندگان