arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۶

تحریف آشکار سخنان روحانی از سوی رسانه ملی/ وقتی صداوسیما ضدوحدت می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که سران سه قوه در همایش سراسری قوه قضاییه بر وحدت هر چه بیشتر مسوولان با یکدیگر تاکید داشتند، صداوسیما اظهارات رییس جمهور در این همایش را تحریف کرد.
 
به گزارش انتخاب ، «تاکید بر وحدت» این کلیدواژه اظهارات سران سه قوه در همایش سراسری قوه‌ قضائیه بود. روسای قوا امروز در حالی دور یکدیگر جمع شده بودند که هر کدام توصیه‌هایی برای بهبود اوضاع کشور داشتند و همدلی و همفکری را لازمه این روزهای کشور می دانستند. تا جایی که حسن روحانی رییس‌جمهور با تاکید بر وحدت قوا گفت که حل مشکلات مورد خواست دشمنان و بدخواهان نیست. او از همه قوا درخواست کرد که برای حل مشکلات کشور کنار همدیگر قرار بگیرند.   
 
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه نیز ابراز امیدواری کرد که همه در راستای اهداف انقلاب برای وحدت و همدلی تلاش کنند  و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم با تأکید بر داشتن وحدت، خطاب به مدیران قضایی توصیه کرد که مراقب باشید در دام کشمکش‌های رسانه‌ای نیفتید. او این را هم گفت که «جمع‌بندی من از شرایط اقتصادی این پیام است که ما به یک تصویر روشن از شرایط و یک هماهنگی تمام در مسائل اداره کشور نیاز داریم و باید از حاشیه پرهیز کرد. این جدال‌ها در کشور و مسائل حاشیه‌ای غلط است این طور نمی‌شود مشکلات اصلی کشور را حل کرد. این جدال‌های امروز فرعی است یا اصلی؟ مساله اصلی ما وضعیت اقتصادی است ما تا تولیدمحور و صادرات‌محور نشویم، نمی‌توانیم ثروت ایجاد کنیم این ساز و کار افراد فهیم می‌خواهد.»
 
اما در این میان اتفاق دیگری رخ داد؛ حسن روحانی در خلال اظهارات امروزش با بیان این که ورود به دستگاه قضا نیازمند فداکاری بسیاری است، گفت که من چند بار برای مسئولیت‌هایی به قوه قضاییه دعوت شدم اما ترسیدم که در این قوه حضور یابم و هیچ‌گاه جرأت ورود به این دستگاه را نکردم چرا که کاری بسیار سخت بر دوش قضات قرار دارد.
 
این جمله در حالی از سوی رییس‌جمهور بیان شد که صداوسیما در روزی که سران سه قوه بر وحدت سه قوه تاکید داشتند، رویه دیگری پیش گرفت و با تغییر و تحریف اظهارات حسن روحانی این جمله را در شبکه خبر این گونه زیرنویس کرد: «رئیس جمهور: بعد از انقلاب هم چندبار به قوه قضاییه احضار شدم ترسیدم بروم»
 
به نظر می‌رسد رسانه ملی در روزی که باید به عنوان رکن چهارم در کنار سه قوه دیگر قرار بگیرد و وحدت و امید را به جامعه تزریق کند در رویارویی با دولت حتی به تحریف سخنان صریح روحانی روی آورده است؛ رویه‌ای که طی چند سال اخیر هم بارها از سوی این رسانه تکرار شده است و گویا قرار است دولت روحانی در دوره 4 ساله بعدی هم رسانه ملی را نه در کنار خود بلکه در مقابل خود ببیند.
نظرات بینندگان