arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

واکنش جهانگیری به پخش برخی شایعات از صداوسیما: می خواهند دولت و کشور را به بحران بکشند

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت وحدت و هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای حل ابرچالش‌های کشور نظیر کم‌آبی، بیکاری و معضلات زیست‌محیطی گفت: حل این چالش‌ها و عبور از وضعیت نگران‌کننده ناشی از آن نیازمند برنامه‌ریزی، عزم ملی و مدیریت واحد و منسجم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت وحدت و هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای حل ابرچالش‌های کشور نظیر کم‌آبی، بیکاری و معضلات زیست‌محیطی گفت: حل این چالش‌ها و عبور از وضعیت نگران‌کننده ناشی از آن نیازمند برنامه‌ریزی، عزم ملی و مدیریت واحد و منسجم است.

به گزارش انتخاب، اسحاق جهانگیری عصر امروز در دیدار با مجمع نمایندگان استان اصفهان، با اشاره به اشراف و آگاهی خود از مسایل استان‌ اظهار داشت: موکلان مردم استان اصفهان در تمام ادوار مجلس افرادی موثر و دارای بینش و نگاه کلان به مسایل ملی بوده‌اند و امروز نیز نقش موثری در خانه ملت دارند.

او با بیان اینکه استان اصفهان در عین وجود برخی مشکلات از استان‌های خوب و برخوردار کشور است، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مسایل کشور موضوع آب است و استان اصفهان نیز از این مساله رنج می‌برد که حل موضوع آب این استان نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی و تصمیمات منطقی است.

له نوشته ایلنا، جهانگیری با اشاره به اینکه برای حل مساله آب استان اصفهان به وزرای کشور و نیرو دستورات لازم را داده است، اظهار داشت: در تصمیم‌گیری برای مسایلی که پیامدهای سیاسی و اجتماعی دارد باید نهایت دقت انجام شود. البته در این مساله پیگیری و اجرای مصوبه شورای عالی آب که همه درباره آن اجماع نظر دارند، کارگشاست و باید طرح احیای زاینده‌رود پیگیری و اجرایی شود.

معاون اول رییس‌جمهور در عین حال با انتقاد از رواج برخی اخبار کذب و شایعه نظیر قطع و سهمیه‌بندی آب در برخی شهرهای استان خوزستان و پخش آن از رسانه ملی، گفت: متاسفانه رواج برخی شایعات با هدف کشاندن دولت و کشور به بحران صورت می‌گیرد که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف انجام شود.

او سپس از بیکاری به عنوان ابرچالش دیگر کشور یاد کرد و با بیان اینکه تعداد زیادی از بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که شغل متناسب با شأن و جایگاه خود می‌خواهند، تصریح کرد: برای ایجاد شغل نیازمند سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی و دسترسی به رشد اقتصادی مستمر هفت تا هشت درصدی هستیم تا اقتصاد کشور بزرگ شود در عین حال که باید بخش خصوصی بزرگ شود باید دولت نیز کوچک شود چراکه در حال حاضر بیش از 90 درصد بودجه جاری کشور صرف پرداخت حقوق می‌شود.

جهانگیری به مصوبات جلسه امروز اقتصاد مقاومتی برای اختصاص منابع بانکی به 10 هزار طرح و واحد صنعتی در سال 96 و نیز ارایه تسهیلات به طرح‌هایی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، اشاره کرد و یادآور شد: این تصمیمات می‌تواند رونق مناسب در صنعت کشور از جمله صنایع استان اصفهان که استانی صنعتی است، ایجاد کند.

 معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به احداث راه‌آهن و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان، این طرح را جزو طرح‌های اولویت‌دار کشور ارزیابی کرد و گفت: دو میلیارد و 600 میلیون دلار منابع لازم این طرح از طریق فاینانس تهیه شده است و این طرح با رعایت ضوابط مهندسی در دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.  

معاون اول رییس‌جمهور همچنین از تامین منابع خارجی برای توسعه و تجهیز فرودگاه‌های اصفهان، مشهد، شیراز و تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ توسعه و تجهیز فرودگاه بین‌المللی اصفهان پس از رفع برخی مشکلات،‌ در آینده صورت پذیرد.

جهانگیری در این جلسه با اشاره به سخنان بی‌ارزش یکی از تندروهای آمریکایی در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آرای مردم در چهل سال گذشته دستاوردهای بی‌نظیری داشته است و با پشتیبانی ملت بزرگ و انقلابی ایران و به فضل الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای سال‌های طولانی با قوت و اقتدار به حیات طیبه خود ادامه خواهد داد.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی استان گفت: مهمترین درخواست مسئولان و مردم استان پیگیری مصوبات اقتصاد مقاومتی یعنی احیای زاینده‌رود، تسریع در احداث قطار سریع‌السیر و فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی و ‌مقابله با توسعه کویر در استان است.

در این جلسه هر یک از نمایندگان استان اصفهان به‌طور جداگانه مسایل، دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود پیرامون حوزه انتخابیه نظیر حل مساله آب زاینده‌رود،‌ اجرای مصوبات شورای عالی آب، مقابله با برداشت بی‌رویه آب، بیکاری، تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های صنعتی، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، نظارت بر موسسات مالی، حمایت از حقوق کشاورزان و توجه به مسایل زیست‌محیطی نظیر احیای تالاب گاوخونی را ابراز کردند.
نظرات بینندگان