arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۹

واکنش رهبر انقلاب به تحولات تونس

رهبر انقلاب در حاشیه عزاداری دیروز دانشجویان گفتند :اگر می‌بینیم امروز در تونس و لبنان این اتفاقات می‌افتد و كشورهای مسلمان بیدارند به دلیل مقاومت ایران و پیشرفت ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر انقلاب در حاشیه عزاداری دیروز دانشجویان گفتند :اگر می‌بینیم امروز در تونس و لبنان این اتفاقات می‌افتد و كشورهای مسلمان بیدارند به دلیل مقاومت ایران و پیشرفت ایران است.

مراسم سوگواری اربعین حسینی پیش از ظهر دیروز‌ (سه‌شنبه) با حضور رهبر انقلاب و هزاران نفر از دانشجویان سراسر كشور در حسینه امام خمینی (ره) برگزار شد.

 این دیدار حاشیه‌های نیز به همراه داشت كه مهدی امیریان عضو شورای مركزی دفتر تحكیم وحدت كه یكی از حاضرین در این جلسه بود در گفت‌وگو با فارس بخشی از این حاشیه‌ها را بیان كرد:

* در ابتدای این جلسه یكی از اساتید حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی در خصوص عاشورا و فرهنگ حسینی و همچنین رسالت سید الشهداء پرداخت.

*دانشجویان پس از پایان این مراسم، نماز ظهر و عصر خود را به امامت آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان اقامه كردند.

* دانشجویان حاضر در این مراسم در حسینه امام خمینی (ره) ناهار را میهمان رهبر معظم انقلاب بودند و برخی از دانشجویان هیئت‌های مذهبی همراه با اعضای شورای مركزی اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی كشور از جمله دفتر تحكیم وحدت، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به همراه حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تنی چند از دیگر مسئولان نهاد رهبری، غلامعلی حدادعادل رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران و برخی دیگر از روسای دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه ناهار خود را با رهبر معظم انقلاب صرف كردند.


* رهبر انقلاب بعد از صرف ناهار در جمع افراد یاد شده طی سخنانی با اشاره به سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه و همچنین نوحه سرایی یكی از دانشجویان در مراسم حسینیه امام خمینی (ره) گفتند: این سخنان نشان داد كه عمق و محتوای مذهبی خوبی فضای دانشگاه‌ها را پر كرده است و در آینده انشاالله بیشتر خواهد شد.

آیت الله خامنه‌ای در خصوص جهاد علمی و پیشرفت تكنولوژی در كشور هم اظهار داشتند: شما جوان‌ها، شما اساتید دانشگاه‌ها قله‌های علم را فتح می‌كنید و به دلیل همین پیشرفت است كه دشمنان درصددند به هر طریق ممكن جلوی این پیشرفت را بگیرند كه یكی از نمونه‌ها ترور شهیدان دانشمند علیمحمدی و شهریاری است.

به گزارش آینده، رهبر انقلاب در ادامه با بیان اینكه جهان غرب و آمریكا از مقاومت ما و انقلاب ما و اینكه ما توانستیم استقامت كنیم به ستوه آمدند، خاطرنشان كردند: اگر ما به عنوان یك كشور اسلامی كه انقلاب كردیم، انقلابمان شكست بخورد و پیشرفت نكنیم و الگو نباشیم، كشورهای مسلمان دیگر بی‌انگیزه و ناامید می‌شوند.

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر می‌بینیم امروز در تونس و لبنان این اتفاقات می‌افتد و كشورهای مسلمان بیدارند به دلیل مقاومت ایران و پیشرفت ایران است.

* بعد از پایان یافتن سخنان رهبر معظم انقلاب، هنگامی كه ایشان در حال خروج از جمع دانشگاهیان بود، تعدادی از دانشجویان خدمت رهبر معظم انقلاب رفته و در فضایی صمیمی با ایشان گفت‌وگو كردند.
نظرات بینندگان