arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۶

روسیه: داعش در تدارک حمله شیمیایی برای توجیه حمله بعدی آمریکا به سوریه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از نقشه تروریست‌ها در سوریه برای به راه انداختن یک نمایش در زمینه وقوع حملات شیمیایی برای زمینه سازی حملات آمریکا به مواضع ارتش سوریه خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری امروز خود عنوان داشت: تروریست‌ها در سوریه برای یک عملیات نمایش گونه با هدف ایجاد زمینه برای حملات هوایی آمریکا علیه خاک سوریه برنامه ریزی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس اطلاعات موجود گروه‌های تروریستی در سوریه سعی می‌کنند با استفاده از مواد شیمیایی سمی نمایشی به راه انداخته تا زمینه و بهانه برای حملات آمریکا علیه مواضع نیروهای دولتی سوریه فراهم شود.

زاخارووا تاکید کرد: مسکو نسبت به روند مذاکرات آستانه خشنود است، چرا که علاوه بر بهبود اوضاع در سوریه و استمرار ادامه یافتن آتش بس در این کشور باعث می‌شود تا رایزنی‌های طرف‌های سوری در ژنو صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: گروه تروریستی داعش از رقه به سمت مناطق تحت کنترل خود در دیرالزور نقل مکان می‌کند با وجود آنکه فرماندهی ائتلاف آمریکا بارها اعلام کرده که نیروهای داعش در رقه به صورت کامل تحت محاصره هستند اما به نظر می‌رسد انتقاد این حجم از تجهیزات در مقابل چشم نیروهای ائتلاف نشان دهنده عدم تمایل آنها برای بیان حقایق و تبانی با افراد مسلح است.
نظرات بینندگان