arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۶

هر آنچه باید از ایفون 8 بدانید / پرچمدار جدید اپل چه قابلیت های منحصر به فردی دارد؟+تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهرداد نوروزی: 29 ژوئن 2007 (8تیر 1386) روزی است که در تاریخ ماندگار است، روزی که استیو جابز مدیرعامل وقت شرکت اپل، انقلابی در صنعت گوشی ها بوجود آورد.

به گزارش «انتخاب»؛ او در این روز از اولین نسل گوشی هوشمند شرکت اپل با نام آیفون رونمایی کرد. از آن روز تا به امروزنزدیک به 10 سال میگذرد و 7 نسل از آیفون رونمایی شده است.

این روزها همه ی دوستداران محصولات اپل و همچنین مشتاقان علم و تکنولوژی، در انتظار سری جدید گوشی های شرکت اپل یعنی آیفون8 هستند.

تاکنون، اخبار زیادی درباره ی ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آیفون 8 منتشر شده، اما در زیر تنها به برخی نکات مهم درباره این گوشی هوشمند اشاره می کنیم:

1. قابلیت شارژ بیسیم دستگاه: براساس گزارش رسانه های غربی، شارژر بیسیم در آیفون ۸ به صورت جداگانه به فروش می رسد، البته این احتمال وجود دارد که اپل پس از یک بروز رسانی، قابلیت شارژ بیسیم را برای آیفون8 عرضه کند.

2.  حاشیه‌ی لبه ی دستگاه، به 4 میلی متر رسیده است. اگر اپل حاشیه‌های اطراف گوشی هوشمند خود را به ۴ میلی‌متر تقلیل دهد، به زودی رکورد جدیدی پس از صفحه نمایش گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ به ثبت خواهد رساند.

3. دکمه Home به زیر صفحه نمایش رفته است.

هر آنچه با از ایفون 8 بدانید / پرچمدار جدید اپل چه قابلیت های منحصر به فردی دارد؟+تصاویر

4. ویژگی ضدآب بودن آیفون۸ بهبود یافته است.
 
5. اسکنر جدیدی که از تکنولوژی تشخیص مردمک و یا صورت استفاده می کند . برای تشخیص و بازکردن قفل صفحه کلید از مردمک چشم و یا صورت  انسان استفاده می شود. 

6. برای صفحه نمایش از نمایشگر OLED استفاده شده است. 

هر آنچه با از ایفون 8 بدانید / پرچمدار جدید اپل چه قابلیت های منحصر به فردی دارد؟+تصاویر

7. از استیل ضد زنگ در سری جدید گوشی استفاده شده که البته ارزان‌تر از آلومینیوم به‌کار رفته در آیفون 7 و 7 پلاس است.

هر آنچه با از ایفون 8 بدانید / پرچمدار جدید اپل چه قابلیت های منحصر به فردی دارد؟+تصاویر

8. قیمت تخمینی اعلام شده این دستگاه بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار است.

براساس گزارشات منتشر شده، بسیاری احتمال می دهند که نام پرچمدار جدید اپل، آیفون ۸ است. با این حال هنوز به طور قطعی مشخص نیست که شرکت اپل گوشی بعدی خود را با چه نامی روانه بازار می کند. عده ای زیادی معتقدند که اپل پرچمدار جدید خود را،آیفون ۸ خواهد نامید؛ اما عده دیگری نیز به نام‌های دیگری مانند آیفون ایکس و یا نسخه آفبیت اشاره می‌کنند. در این میان، اپل ممکن است نسخه ای از گوشی‌های آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس را نیز مانند عادت هر ساله خود ارائه کند تا جایگزین ارزان تر و مناسب تری برای آن دسته از افرادی باشد که نمی توانند از پس قیمت پرچمدار بعدی این شرکت برآیند. 

گوشی جدید اپل طبق رسم هر ساله، در ماه سپتامبر(شهریور) رونمایی می شود، اما بعید نیست که این رونمایی با تاخیر چند روزه و حتی چند ماهه مواجه شود.

نظرات بینندگان