arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۶

پزشک سابق کیمیا علیزاده: ما گفته بودیم کیمیا باید تکواندو را کنار بگذارد / برای یک مدال بیشتر، با سلامتی این دختر بازی می کنند

پزشک و متخصص می گوید کیمیا علیزاده باید قبل از المپیک ۲۰۱۶ ریو ورزش را کنار می گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پزشک و متخصص می گوید کیمیا علیزاده باید قبل از المپیک ۲۰۱۶ ریو ورزش را کنار می گذاشت.

به گزارش انتخاب به نقل از جام جم، کیمیا علیزاده پس از کسب مدال برنز المپیک 2016 ریو روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشت. ابتدا مصدومیت شدید، عمل جراحی و حالا یک بیماری نادر که به دلیل ابتلا به آن چند روزی است در بیمارستان بستری شده.

امیر عباس ضیایی پزشک و جراح عمومی در این باره گفت: ما سال گذشته پرونده مصدومیت کیمیا علیزاده را بررسی کردیم. این اتفاق پیش از اعزام به المپیک افتاد. در آن زمان گفتیم این دختر نباید در جریان رقابت های سنگین قرار بگیرد. حتی گفتیم او برای مدت زمان کوتاهی هم شده باید ورزش قهرمانی را کنار بگذارد. اما فکر می کنید در فدراسیون تکواندو چه کسی به این حرف گوش داد؟ هیچکس. این دختر به المپیک رفت و مدال برنز گرفت. همه افتخار می کردند که مدال برای بانوان به دست آمده و تاریخ سازی شده است. سوال من این است که تاریخ سازی به چه قیمت؟ با کدام منطق و با کدام مجوزی کیمیا علیزاده به المپیک رفت تا با سلامتی اش بازی شود؟ گفتیم زانوی او مشکل دارد.

وی افزود: حالا او بیمار شده است. دقیقا در جریان نیستم اما می دانم عضلات او دچار مشکلی شده است که بنا به گفته یکی از همکارانم پیش از آغاز رقابت های جهانی علیزاده عوارض ابتدایی آن را مشاهده کرده بود. این خیلی بد است که یک ورزشکار به هر قیمتی باید در معرض سنگین ترین تمرینات و رقابت ها قرار بگیرد.

ضیایی خاطرنشان کرد: کیمیا علیزاده 19سال بیشتر ندارد. او باید تکواندو را کنار بگذارد. سلامتی او پیش از این در معرض خطر قرار گرفته است. نباید این رویه ادامه پیدا کند.
نظرات بینندگان