arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۶

آتش سوزی گسترده در استان های مختلف الجزایر / اعلام حالت فوق العاده در 35 استان الجزایر

اداره آتش نشانی و پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های الجزایر اعلام کرد طی 48 ساعت اخیر، 57 آتش سوزی در 16 استان این کشور رخ داده است که منجر به اعلام حالت فوق العاده در 35 استان الجزایر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره آتش نشانی و پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های الجزایر اعلام کرد طی 48 ساعت اخیر، 57 آتش سوزی در 16 استان این کشور رخ داده است که منجر به اعلام حالت فوق العاده در 35 استان الجزایر شد.

به گزارش انتخاب، روزنامه «الخبر» الجزایر در گزارشی در این خصوص نوشت: مجموعه آتش سوزی ها در جنگل ها و اطراف روستاها تاکنون چهار کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است.

مسئولان شهرستان «بجایه » در 150 کیلومتری شرق الجزیره اعلام کردند بیش از 600 هکتار از جنگل ها و زمین های کشاروزی در این منطقه طعمه آتش شده و نیمی از جنگلهای شهرستان «اکفادو» (60 هکتار) نیز در آتش سوخته است.

بر اساس اعلام اداره آتش نشانی الجزایر، از ابتدای ماه ژوئن گذشته تا دهم جولای، 384 مورد آتش سوزی در 35 استان الجزایر روی داده که منجربه نابودی یک هزار و 728هکتار از جنگل ها و زمین های کشاورزی شده است.

مسئولان اداره آتش نشانی اعلام کرده اند، آتش سوزی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. در سال گذشته، 155 آتش سوزی در الجزایر رخ داده بود.

در پی آتش سوزی های گسترده در «تیزوی وزو» واقع در 70 کیلومتری شرق الجزیره ،ارتش برای نجات جان مردم وارد عمل شد.

روزنامه « الشروق» نیز به نقل از رشید بن عبدالله رئیس دفتر پیشگیری از آتش سوزی و آتش نشانی الجزایر گفت: استان « المدیه » واقع در 60 کیلومتری جنوب غرب الجزیره بیشترین آسیب را از آتش سوزی ها دیده است به گونه ای که 17 آتش سوزی از مجموع 57 آتش سوزی اخیر در استان های مختلف الجزایر ،در این استان روی داده است.

رشید بن عبدالله افزود: در پی این آتش سوزی ها شماره تلفنی برای گزارش آتش سوزی در جنگل ها اعلام شده است.

روزنامه «المساء» نیز به نقل از مقام های الجزایری، دلیل این آتش سوزی ها را دمای بالای هوا و همچنین بی توجهی مردم به توصیه های ایمنی اعلام کرد.

در روزهای اخیر دما در شهرهای ساحلی الجزایر به حدود 40درجه سانتی گراد و در مناطق مرکزی و جنوبی این کشور به بیش از 45 درجه رسیده است.

گرمای هوا باعث گرمازدگی بسیاری از شهروندان شده است به گونه ای که شمار زیادی از مردم برای مداوا راهی بیمارستان ها و درمانگاه ها می شوند و بر اساس مشاهدات، بیمارستان ها و درمانگاه ها در ساعت های آخر شب مملو از بیمارانی است که دچار عوارض گرمازدگی از قبیل حالت تهوع، سردرد و استفراغ شده اند.

مسئولان پایتخت اعلام کردند تنها در روز سه شنبه 300تن به دلیل گرمازدگی روانه بیمارستان ها شدند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان