arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۶

انجام ۱۳۰ میلیون ویزیت ۳۵۰۰ تومانی/ کاهش آمار سزارین نوبت اول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون درمان وزارت بهداشت از انجام ۱۳۰ میلیون ویزیت ۳۵۰۰ تومانی توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، دکتر محمد آقاجانی صبح شنبه در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت پرداخت و گفت: حفاظت مالی برای ۷۷ درصد جمعیت کشور که در قالب بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، خدمات دریافت کرده اند از جمله اقدامات این طرح از آغاز تاکنون بوده است.

وی با اشاره به انجام ۱۳۰ میلیون بار ویزیت توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص در بخش دولتی گفت: بیماران برای ویزیت پزشکان متخصص و فوق تخصص تنها ۳۵۰۰ تومان تعرفه دریافت کرده اند.

آقاجانی از راه اندازی ۴۲۴۹ مطب دولتی در قالب ۲۳۹ کلینیک ویژه در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم خبر داد و افزود: بالغ بر ۳۸۶ هزار متر مربع بر فضای درمانی در بخش سرپایی افزوده شده است.

معاون وزیر بهداشت همچنین از بهره برداری ۸۳ پروژه و تکمیل ۱۳۰ پروژه تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: در قالب طرح تحول سلامت تاکنون یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۲۱۴ مورد زایمان طبیعی رایگان در سراسر کشور انجام شده است.

وی به کاهش آمار سزارین با اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: آمار سزارین به میزان ۶.۵ درصد معادل ۱۱.۶ درصد پایه کاهش یافته و همچنین آمار سزارین بار اول نیز به میزان ۵ درصد کاهش یافته است.

آقاجانی از پوشش ۸۵ درصدی هزینه های درمان ناباروری با تعرفه دولتی برای زوجین جوان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم راه اندازی شده است.

وی همچنین از افزایش ۶۰ درصدی مراکز درمان ناباروری دولتی و کاهش ۸۵ درصدی هزینه های درمان ناباروری در بخش دولتی خبر داد.

نظرات بینندگان