arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۶

افزایش ۲۵ درصدی اعزام زائران حج در تهران/ جایگزینی زائران در صورت مردود شدن در بخش پزشکی

مدیرکل حج و زیارت استان تهران با اشاره به افزایش تعداد حاجیان استان تهران در حج تمتع ۹۶ گفت: ‌استان تهران هم مانند استانهای دیگر کشور با افزایش ظرفیت میانگین ۲۵ درصدی روبه‌رو بوده و بیش از ۱۱ هزار نفر از این استان اعزام می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل حج و زیارت استان تهران با اشاره به افزایش تعداد حاجیان استان تهران در حج تمتع ۹۶ گفت: ‌استان تهران هم مانند استانهای دیگر کشور با افزایش ظرفیت میانگین ۲۵ درصدی روبه‌رو بوده و بیش از ۱۱ هزار نفر از این استان اعزام می‌شوند.

به گزارش انتخاب، مهران فرشید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره اعزام زائران استان تهران و برنامه‌ریزی های انجام شده برای آنان اظهار کرد: امسال در جریان حج تمتع بیش از 11 هزار نفر در قالب 82 کاروان از استان تهران اعزام خواهند شد.

وی افزود: در بین زائران استان تهران افراد مختلف با سنین متفاوت اعم از پیر و جوان نیز وجود دارند  و برای همه آنها در تمام شرایط سنی برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.

مدیرکل حج و زیارت استان تهران با اشاره به آموزش زائران استان تهران  تصریح کرد: زائران خانه خدا در استان تهران آموزشهای لازم را در 10 جلسه فرا گرفته و آموزش تکمیلی آنها در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شده است که البته به درخواست برخی زائران دو جلسه آموزشی بیشتر هم از سوی برخی کاروانها انجام شده است.

فرشید خاطرنشان کرد: در آموزشهای ارائه شده سعی کردیم تا سطح کیفی و عملی حج تمتع و آماده‌سازی حاجیان را ارتقا دهیم؛ البته بخشی از آموزشها هم به مسائل فرودگاهی، بحثهای امنیتی، موضوعات بهداشتی، مسائل آموزشی و اعمال و مناسک آنها باز می‌گردد و در مجموع کوشیده‌ایم تا زائرین با آمادگی کاملی به حج تمتع مشرف شوند.

وی توضیح داد: برگزاری‌ آموزشهای متعدد و منظم باعث کاهش اضطراب و استرس زائران حین اعمال حج  تمتع می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان تهران درباره خدمات ارائه شده از سوی اداره کل حج و زیارت استان تهران به حجاج اعلام کرد: تمامی کاروانهای حج تمتع در یک دفتر کارگزاری ثبت‌نام شده و امور خود را انجام داده‌اند؛ ضمناً اینکه 675 دفتر کارگزاری هم در استان تهران وجود دارد که بیش از 500 دفتر به صورت آنلاین و رایگان به حاجیان خدمات را ارائه کرده‌‌اند.

فرشید تصریح کرد: ظرفیت 82 کاروان حج تمتع استان تهران نهایی و برای دریافت روادید اسامی آنها ارسال و روند ثبت‌نامها متوقف شده است که البته افرادی که از نظر پزشکی مردود می‌شوند نیز بلافاصله با افراد دارای شرایط موجود در لیست انتظار جایگزین می‌شوند که این لیست هم‌اکنون بیش از هزار نفر است.

وی درباره افزایش تعداد حاجیان استان تهران نسبت به حج سالهای گذشته ‌ گفت: ‌استان تهران هم مانند استانهای دیگر کشور با افزایش ظرفیت میانگین 25 درصدی روبه‌رو بوده است؛ به طوری که تعداد حاجیان کل کشور در حج گذشته 63 هزار نفر بوده اما در سال جاری این رقم به 86 هزار و 500 نفر رسیده است.
نظرات بینندگان