arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

وزارت کشور عراق: ابوبکر بغدادی هنوز زنده است

یک تیم اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق از زنده بودن سرکرده گروه تروریستی داعش خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک تیم اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق از زنده بودن سرکرده گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از الفرات نیوز، تیم اطلاعاتی الصقور وابسته به وزارت کشور عراق اخبار منتشر شده درباره هلاکت ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.

ابوعلی البصری رئیس تیم اطلاعاتی الصقور و مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق در گفتگو با روزنامه الصباح گفت: بغدادی همچنان در سوریه و خارج از شهر رقه مخفی شده است.

وی گفت: با توجه به اشراف دقیق ما بر تحرکات ابوبکر بغدادی و در نظر گرفتن این نکته که ما بیشتر از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای عربی و بین‌المللی به دنبال رصد و پیگیری همه تحرکات سرکرده داعش و پیروان آن هستیم، خبر هلاکت این تروریست را تکذیب و اعلام می‌کنیم که هرگونه اخباری که اخیرا در این خصوص منتشر شده است، صحت ندارد.

مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق تاکید کرد: بعد از آزادسازی موصل مشخص شد که توانایی‌های گروه تروریستی داعش فقط عراق و کشورهای منطقه را تهدید نمی‌کند، بلکه این گروه تروریستی برای بسیاری از مناطق جهان نقشه کشیده بود.

وی درباره آغاز قریب‌الوقوع حملات تروریستی داعش در شهرهای مختلف جهان به‌ویژه بعد از شکست این گروه در موصل و سوریه، هشدار داد.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت که نمی‌تواند تایید کند ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش زنده است یا مرده.

اظهار نظر ماتیس پس از آن مطرح شد که اخیرا گزارش‌هایی از کشته شدن بغدادی منتشر شده بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان