arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

جزییات درگیری مرگبار در باقر‌شهر/ قاتل: شوخی کرد؛ کشتمش!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
متهم به قتل جوانی ۱۸ساله در کارگاه ضایعات پلاستیکی در باقرشهر ۵ ماه بعد از جنایت در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. تحقیقات از متهم در اداره دهم پلیس آگاهی ادامه دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، هشتمین روز اسفندماه سال گذشته به کلانتری ۱۷۵ باقرشهر اعلام شد که طی یک درگیری، کارگر یک کارگاه ضایعات پلاستیک در منطقه کهریزک مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

با وجود انجام اقدامات درمانی به کلانتری ۱۷۵ باقرشهر اعلام شد که مجروح صحنه درگیری به نام علی ۱۸ ساله به علت اصابت جسم تیز به ناحیه سینه جان باخته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور دادرس ۱۰۱ دادگاه عمومی کهریزک، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور کارآگاهان اداره دهم در محل جنایت که یک کارگاه ضایعات پلاستیک بود و انجام تحقیقات از شاهدان صحنه جنایت، مشخص شد فردی به نام مهدی که به ۲۹ سال دارد جهت فروش ضایعات پلاستیک به کارگاه مراجعه کرده بود طی نزاع و درگیری با استفاده از چاقوی همراهش اقدام به ارتکاب جنایت کرد و بلافاصله از محل متواری شده است.

با شناسایی عامل جنایت، کارآگاهان به محل سکونت وی در منطقه باقرشهر مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که مهدی از آن محل فرار کرده است.

اقدامات پلیسی برای دستگیری مهدی همچنان در دستور کار کارآگاهان اداره پلیس آگاهی قرار داشت تا نهایتاً آخرین مخفیگاه مهدی در منطقه شهریار شناسایی شد.

کارآگاهان با هماهنگی قضائی به مخفیگاه او رفتند و روز گذشته موفق به دستگیری مهدی شدند.

مهدی پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی صراحتاً به ارتکاب جنایت اعتراف و عنوان داشت: برای فروش و خالی کردن ضایعات پلاستیک، با وانت شخصی‌ام پیش مشتری خود در منطقهٔ کهریزک رفته بودم اما صاحب کارگاه (مشتری) در کارگاه حضور نداشت؛ با کارگران کارگاه که چند نفر بودند و یک نفر از آنها را از قبل می‌شناختم شوخی می‌کردیم که آن‌ها شروع به دست گرفتن و مسخره کردن من کردند؛ همین موضوع علت آغاز درگیری من با آن‌ها شد. کارگران قصد داشتند تا مرا مورد ضرب و شتم قرار دهند؛ بواسطه نوع شغلِ تفکیک ضایعات پلاستیک همگی آنها چاقو در کمر داشتند و به همین علت من نیز به سراغ چاقوی خود رفتم. درگیری شدید شد به‌گونه‌ای که با آن‌ها گلاویز شدم؛ متوجه نشدم که مقتول که اصلاً در زمان شوخی و آغاز درگیری اصلاً حضور نداشت، چگونه مورد اصابت چاقو قرار گرفت. بسیار ترسیده بودم؛ به سرعت از محل فرار کردم و طی این مدت مخفیانه زندگی می‌کردم تا اینکه دستگیر شدم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به دلائل و قرائن بدست آمده بویژه اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
نظرات بینندگان