arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

بلایی که دخانیات بر سر زنان باردار می‌آورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استعمال سیگار و قلیان در دوران بارداری احتمال بارداری خارج از رحمی را بالا می برد؛ همچنین احتمال سقط بی دلیل را 2 برابر افزایش می‌دهد و در نهایت موجب زایمان پیش از موعد می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، تحقیقات جدید نشان داده است، زنان بارداری که در دوره حاملگی‌شان سیگار استعمال می‌کنند، زایمان پیش از موعد خواهند داشت و آسیب‌های زیادی به نوزادشان وارد می‌کنند.

در صورتی که خانمی بتواند باردار شود، استعمال سیگار و قلیان حتی به میزان کم در دوران بارداری، تا 75 درصد احتمال بارداری خارج از رحمی را بالا می‌برد و احتمال سقط بی دلیل جنین را 2 برابر افزایش می‌دهد. در ختم بارداری نیز احتمال زایمان پیش از موعد در این گروه  از خانم‌ها، 2 برابر سایرین است؛ اگر خانم سیگاری بتواند زایمان کند، نوزادی با وزن تولد پایین خواهد داشت که میزان اکسیژن خونش بسیار کم است.

آخرین اطلاعات دانشگاه آبرند که در مجله تولید مثل انسانی منتشر شده است، خطرات شناخته شده سیگار کشیدن در مادران باردار را به طور گسترده‌ای توضیح داده است.

محققان دانشگاه آبرند، با بررسی شرایط یکسان 12 هزار زن بارداری که دخانیات استعمال می‌کنند و گروه دیگری که بارداری سالم دارند، دریافتند، استعمال سیگار و قلیان در دوران بارداری احتمال بارداری خارج از رحمی را بالا می‌برد و احتمال سقط بی دلیل جنین را 2 برابر افزایش می‌دهد.

بیش از 10 درصد زنان انگلیس هنگام بارداری سیگار می‌کشند و این رقم در برخی از شهرهای شمالی مانند بلکپول 27 درصد است.
نظرات بینندگان