arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

معاون وزیر صنعت: عراق مشکل واردات خودرو از ایران را رفع کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی مسائل در زمینه صادرات خودرو به عراق، تاکید کرد «از دوستان عراقی انتظار داریم این مشکلات را حل کنند».

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، «منصور معظمی» امروز (یکشنبه) در دیدار سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق افزود: انتظار ما از عراق پیگیری جدی تر و فعال تر تفاهمنامه های بین 2 کشور است.
 
مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تبریک آزادسازی موصل گفت: عراق برای ما یک دوست راهبردی است و علاقه مندیم در حوزه های صنعتی، همکاری و سرمایه گذاری کنیم.
 
معظمی با اشاره به سابقه 60 ساله سازمان مدیریت صنعتی در آموزش و تربیت مدیران، افزود: این سازمان با طراحی دوره های آموزشی برای تربیت و آموزش مدیران عراقی آمادگی دارد.
 
مدیرعامل ایدرو تصریح کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای سرمایه گذاری در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دست پتروشیمی، همچنین صنایع کشتی سازی، خودرو سازی و قطعه سازی و همچنین نوسازی صنایع عراق آمادگی دارد.

وی پیشنهاد کرد با تشکیل کارگروهی از هر 2طرف ایرانی و عراقی، مسائل مختلف همکاری در زمینه های صنعت، تولیدی و سرمایه گذاری بررسی شود.

«محمد شیاع السودانی» سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق، در این نشست گفت: این پیشنهادها را به طور کارشناسانه بررسی می کنیم و برای رفع مشکلات بین ایران و عراق برای همکاری بیشتر و فعال تر می کوشیم.

هیات عراقی شامل سرپرست وزارت صنایع، معاونان، مدیران سازمان های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی در سفر به ایران با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و از شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، چنندی پیش «صباح زنگنه» مشاور عالی اتاق ایران و عراق تاکید کرد، همه اقوام عراقی به همکاری با بازرگانان و صنعتگران ایرانی مایلند و معتقدند این امر جز با ایجاد یک اقتصاد مشترک و پایدار ایرانی- عراقی در همه مناطق این کشور میسر نمی شود.

چندی پیش رایزن بازرگانی عراق در ایران نیز اعلام کرد: ایران سومین کشور تامین کننده کالاهای مورد نیاز عراق است.

«شاکر رزاق الدعمی» در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: در همکاری اقتصادی و صادرات به عراق جایگاه نخست متعلق به چین و جایگاه دوم مربوط به ترکیه است.

به گفته وی، در سال 2016 ایران از نظر صادرات به عراق جایگاه سوم را داشت که اکنون میزان صدور کالا و خدمات افزایش یافته است.
نظرات بینندگان