arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

موگرینی: مساله کره شمالی راه حل نظامی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با تاکید بر اینکه مساله کره شمالی راه حل نظامی ندارد، خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا به رهبری کره جنوبی برای حل مساله شبه جزیره کره اعتماد دارد و کانالها برای تماسهای سیاسی با پیونگ یانگ باز است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، موگرینی روز دوشنبه پیش از جلسه شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اتحادیه اروپا علاوه بر تحریم ها در چهارچوب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، شدیدترین نظام تحریم ها را علیه کره شمالی وضع کرده است.
 
وی در عین حال افزود: ما کانالها را برای تماس های سیاسی با کره شمالی باز نگاه داشته ایم؛ هفت کشور عضو اتحادیه اروپا در پیونگ یانگ سفارت دارند و کره شمالی نیز در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا سفارت دارد.
 
موگرینی تاکید کرد: موضع ما روشن است؛ ما در این فرایند به رهبری جمهوری کره (جنوبی) اعتماد داریم و با تمام متحدان و دوستان بین المللی خود در تماس نزدیک هستیم تا پیام به کره شمالی را هماهنگ کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز با وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در این زمینه بحث می کنیم که چگونه می توانیم راه حل مساله کره شمالی را تسهیل کنیم؛ راه حلی که از نظر ما نمی تواند چیزی جز راه حلی سیاسی و دیپلماتیک باشد و قطعا راه حل نظامی نخواهد بود.

به گفته موگرینی، در جلسه امروز شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل، وضعیت تنشها در رابطه با کره شمالی و پیشنهاد کره جنوبی برای تماس و ارتباط بین ارتشهای دو کره مورد بررسی قرار می گیرد.

موگرینی خاطرنشان کرد که جلسه امروز بطور عمده بر سه مساله لیبی، مهاجرت و کره شمالی متمرکز خواهد بود. در جلسه امروز اتحادیه اروپا، 'ویلیام سویینگ' مدیرکل سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) و همچنین 'فیلیپو گراندی' کمیسر عالی آوارگان سازمان ملل نیز حضور دارند و درباره کار مشترک با اتحادیه اروپا برای تسهیل وضعیت مهاجران در لیبی و مسیر مدیترانه بحث و گفتگو خواهند کرد.

شورای امور خارجی اروپا متشکل از وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در بروکسل تشکیل جلسه می دهد و این وزیران در خصوص موضوعاتی از قبیل اولویت های اجرایی در استراتژی جهانی اتحادیه اروپا و همچنین تحولات اخیر در لیبی و کره شمالی بحث می کنند.
نظرات بینندگان