arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

دستگیری داماد خانواده به اتهام قتل برادرزن

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری داماد یک خانواده که در جریان نزاع خانوادگی برادرزنش را به قتل رسانده و جسدش را در جاجرود رها کرده بود، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری داماد یک خانواده که در جریان نزاع خانوادگی برادرزنش را به قتل رسانده و جسدش را در جاجرود رها کرده بود، خبر داد.

به گزارش انتخاب، روز اول فرودین ماه، جسد مردی ناشناس در جاده ای فرعی واقع در جاده جاجرود کشف و بلافاصله موضوع به کلانتری 146 حکیمیه اعلام شد.
 
با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به جوانی حدود 35 ساله است که بر اثر ضربات متعدد جسم تیز به قسمت های مختلف شکم، پا و گردن به قتل رسیده است.
 
بر اساس این گزارش، پرونده ای در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ با موضوع «قتل عمـد» تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
با توجه به مجهول الهویه بودن جسد، تحقیقات اولیه بر شناسایی هویت جسد کشف شده متمرکز شد و نهایتا هویت آن به نام «داود . ن» ( 35 ساله ) با سابقه دستگیری مرتبط با جرایم مواد مخدر شناسایی شد.
 
با شناسایی خانواده مقتول در منطقه اتابک، خیابان شهید غیاثی، کارآگاهان به اعضای خانواده مقتول مراجعه و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که آنها هیچگونه طرح شکایتی مبنی بر فقدان یکی از اعضای خانواده خود انجام نداده اند.
 
زمانیکه تحقیقات در خصوص علت عدم طرح شکایت فقدان مقتول از خانواده اش انجام شد، آنها در اظهارات خود عنوان کردند: داود به واسطه مصرف موادمخدر سابقه غیبت های طولانی مدت از خانه داشت و ما نیز به همین دلیل به تصور اینکه او پس از گذشت مدتی مجددا به خانه باز می گردد، به پلیس مراجعه نکردیم.
 
تحقیقات پلیسی از محل زندگی مقتول و خانواده اش در دستور کار کارآگاهان قرار داشت و کارآگاهان با تحقیقات از اهالی محل زندگی مقتول اطلاع پیدا کردند که چند روز پیش از کشف جسد مقتول در محدوده جاجرود، درگیری شدیدی بین مقتول و اعضای خانواده اش انجام شده و از همان روزها مقتول در محل سکونتش دیده نشده است.
 
تحقیقات در این باره در دستور کار کارآگاهان قرار داشت و هر کدام از اعضای خانواده مقتول اظهاراتی متفاوت در خصوص علت و انگیزه درگیری بیان می کردند.
 
طی تحقیقات از اعضای خانواده مقتول، خواهر مقتول در صحبت هایش عنوان کرد که هیچ ترددی به محدوده کشف جسد برادرش نداشته است و گفته بود که ما اصلا به سمت جاجرود نرفته ایم و فقط یک بار آن هم بعد از اتمام مراسم برادرم به دماوند رفتیم و غروب هم برگشتیم.
بررسی ادعای خواهر متهم در خصوص عدم تردد در منطقه جاجرود در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامات ویژه پلیسی کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که خواهر مقتول در حال کتمان حقیقت است؛ لذا با هماهنگی بازپرس پرونده ، تحقیقات پلیسی از خواهر مقتول در دستور کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در تاریخ 24 تیرماه لب به اعتراف گشود و به اطلاع از قتل برادرش و همچنین معاونت در انتقال جسد وی به جاده جاجرود اعتراف کرد.
 
خواهر مقتول در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: 28 اسفند ماه سال گذشته مادرم با من تماس گرفت و گفت داود پدرت را می زند، من و شوهرم به نام مهدی . ق ( 42 ساله) به منزل پدرم رفتیم، در زمان ورود، داود با چاقو پدرم را تهدید می کرد و با دیدن ما، به سمت شوهرم حمله ور شد.
 
وی گفت: شوهرم نیز با چاقویی که روی دیوار دستشویی قرار داشت، او را زد؛ پس از قتل برادرم، همه ترسیده بودیم، جسد را داخل پارچه ای گذاشتیم و با خودرو سواری که شوهرم از دامادشان به امانت گرفته بود ، جسد را به منطقه جاجرود-قبل از پلیس راه در داخل یک جاده فرعی خاکی منتقل کردیم.
 
با توجه به اعترافات خواهر مقتول، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت 'مهدی . ق' در خیابان شهید غیاثی ، در روز 24 تیرماه اقدام به دستگیری مهدی . ق کردند.
 
'مهدی . ق' در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایتی شد اما پس از مواجه حضوری با همسرش و اطلاع از اعتراف صریح وی به ناچار لب به اعتراف گشود.
 
متهم با تایید اظهارات همسرش افزود: برای نصیحت برادر همسرم، به منزل پدرشان رفتیم اما به محض ورود به داخل خانه، داود با چاقو به من حمله ور شد؛ من نیز با چاقویی که از لبه دیوار برداشتم، او را زدم.
 
متهم اظهار کرد: جنازه را با کمک همسرم به منطقه جاجرود انتقال دادیم و در کنار جاده ای خاکی رها کردیم.
 
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
نظرات بینندگان