arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

تشکیل کمیته مشترک ۱۵ تا ۲۰ نفره «گفت‌وگوی ملی» باحضور اعضای فراکسیون‌های مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیته «گفت‌وگوی ملی» فراکسیون امید مجلس از تشکیل کمیته مشترک ۱۵ تا ۲۰ نفره باحضور اعضای فراکسیون‌های مجلس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، احمد مازنی با اشاره به برگزاری نشست کمیته «گفت‌وگوی ملی» فراکسیون امید، اعلام کرد: آخرین جلسه کمیته «گفت‌وگوی ملی» فراکسیون امید روز گذشته، به ریاست دکتر عارف و باحضور تعدادی از اعضای این کمیته تخصصی برگزار شد.

او گفت: از زمانی که مطرح شدن موضوع «گفت‌وگوی ملی» در مجلس شورای اسلامی، به‌تدریج زمینه‌های سازماندهی و التزام‌بخشی به این طرح فراهم شده که یکی از این اقدامات نیز تشکیل کمیته‌ای به ریاست دکتر عارف و با محوریت رسیدگی به این مهم بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انجام بحث‌های کار‌شناسی و سیاست‌های کلی مربوط به این طرح در کمیته «گفت‌وگوی ملی» ‌ فراکسیون امید مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، از ادامه رسیدگی به این موضوع در نشست روز گذشته خبر داد و گفت: البته تا پیش از این، جلسات کمیته «گفت‌وگوی ملی» به‌صورت منظم برگزار نشده و به اقتضای شرایط جلساتی تشکیل دادیم که در این راستا، در نشست نخست این کمیته اصل موضوع مورد بررسی قرار گرفت، و با تهیه پیش‌نویس اولیه طرح، ترکیب کمیته مشخص شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسات بعد به ترتیب اصلاحات مدنظر اعضای کمیته در پیش‌نویس طرح اعمال، و در ادامه درخصوص نحوه تعامل با ریاست مجلس و سایر نمایندگان و اعضای دیگر فراکسیون‌ها مباحثی مطرح شد.

عضو کمیته «گفت‌وگوی ملی»‌ فراکسیون امید مجلس به تشریح جلسه روز گذشته کمیته «گفت‌وگوی ملی» ‌ فراکسیون امید پرداخت و گفت: ‌ در این جلسه درباره نحوه ادامه فعالیت این کمیته و همچنین طرح گفت‌وگوی ملی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

مازنی اعلام کرد: در این جلسه در چند مورد تصمیم‌گیری کردیم که اولاً برگزاری منظم جلسات کمیته و درثانی تلاش برای انجام کار پژوهش با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس درباره مباحث مربوط به «گفت‌وگوی ملی» در دستور کار قرار داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه دیروز همچنین درباره مباحث مربوط به کمیته مشترک «گفت‌وگوی ملی» با حضور جناح‌ها و فراکسیون‌های مختلف داخل مجلس که علاقمند به این طرح هستند، صحبت کردیم و پیش‌بینی اولیه ما این است که جمعی متشکل از ۱۵ تا ۲۰ نفر از نمایندگان به‌عنوان کمیته مشترک «‌گفت‌وگوی ملی» ‌ تشکیل دهیم.

او نقد و ارزیابی درون‌گفتمانی در هر جریان سیاسی را از ضروریات پیشرفت و توسعه سیاسی دانست و گفت: به هر حال نقد و ارزیابی درون‌گفتمانی جریان اصلاحات لازمه پیشرفت این جریان سیاسی است که قصد داریم این بحث را نیز در کمیته گفت‌وگوی ملی پیگیری کنیم و این کمیته اعلام آمادگی کرده که این نقش را در گفتمان اصلاحات برعهده بگیرد.

مازنی در پایان تصریح کرد: این کلیات مباحثی بود که در جلسه روز گذشته مطرح شد و امیدواریم بر اساس این قاعده که فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی از گفت‌وگو نیازمند طی شدن یک روند است، با جدیت مسائل را دنبال کنیم.
نظرات بینندگان