arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۶

بهترین، راحت ترین و امن ترین روش برای انتخاب پسورد از دیدگاه هکر بزرگ آمریکایی

کوین میتنیک، مشاور امنیتی و هکر معروف رایانه ای، معتقد است که بهترین راه برای انتخاب پسورد، استفاده از برنامه‌های مدیریت حساب‌های کاربری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهرداد نوروزی : حفاظت از اطلاعات در محیط اینترنت وظیفه بسیار چالش برانگیزی است. اینترنت محیطی جهانی است که اشخاص بی پروا از آن سوی کره زمین قادر به شناسایی و  سوء استفاده از نقاط ضعف رایانه و یا گوشی هوشمند شما هستند. آنها می توانند از این نقاط ضعف برای کنترل و دسترسی به حساس ترین اسرار شما استفاده کنند. یکی از این نقاط ضعف، پسورد شما است. در این گزارش قصد داریم شما را با بهترین، راحت ترین و امن ترین روش برای انتخاب پسورد از نظر کوین میتنیک(بزرگترین هکر آمریکا) آشنا کنیم.

معرفی اجمالی کوین میتنیک:
کوین دیوید میتنیک(Kevin David Mitnick) ، در اواخر قرن بیستم یک هکر رایانه‌ای بود که در زمان دستگیری اش توسط وزارت دادگستری آمریکا به عنوان مهم‌ترین و تحت تعقیب‌ترین یاغی رایانه‌ای تاریخ آمریکا معروف شد. درحال حاضر میتینک، یک شرکت مشاوره امنیت رایانه‌ای دارد.

چگونگی انتخاب قوی ترین پسورد ها از دیدگاه هکر بزرگ آمریکایی

انتخاب پسورد :
 
میتنیک در رابطه با انتخاب پسورد مناسب می‌گوید: افراد زیادی به سراغم می‌آیند و از من می‌پرسند چگونه می‌توانند یک کلمه‌ی عبور خوب و مطمئن انتخاب کنند. می‌دانید من چه پاسخی به آن‌ها می‌دهم؟ می‌گویم نباید خودتان این کار را انجام دهید! باید برنامه‌های مدیریت پسورد این کار را برای شما انجام دهند.

برنامه‌های زیادی برای مدیریت پسورد وجود دارند که از شاخص ترین آن‌ها می‌توان به LastPass یا 1Password اشاره کرد؛ البته برنامه‌های رایگانی هم مثل KeePass یا Password Safe برای این منظور وجود دارند. این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کلمات عبور مربوط به حساب‌های کاربری‌(نظیر جمیل) خود را مدیریت کنید.

چگونگی انتخاب قوی ترین پسورد ها از دیدگاه هکر بزرگ آمریکایی

چگونگی انتخاب قوی ترین پسورد ها از دیدگاه هکر بزرگ آمریکایی

نحوه استفاده از برنامه های مدیریت پسورد:
 
استفاده از این برنامه ها بسیارآسان است ، به این صورت که برنامه را نصب کرده و بعد از آن هنگام ورود به وب سایتی نظیر Gmail، برنامه‌ی مدریت پسورد فعال می‌شود و یک پسورد امن با ترکیبی تصادفی از حروف، اعداد و نمادها، ایجاد می‌کند. سپس هر بار که وارد این وب‌سایت شوید، برنامه‌ی مدیریت پسورد، اطلاعات حساب کاربری شما را به‌ صورت خودکار وارد می‌کند. 

چگونگی انتخاب قوی ترین پسورد ها از دیدگاه هکر بزرگ آمریکایی

میتنیک در مورد این برنامه‌ها می‌گوید: کارکرد آن‌ها به‌قدری ساده است که دیگر نیازی به حفظ کردن پسوردها ندارید. به‌علاوه، برای هر وب‌سایت از پسوردی متفاوت استفاده خواهید کرد. بین این پسوردها هیچ الگویی وجود ندارد و این موضوع، کار را برای هکرها بسیار دشوار می‌کند.
 
لازم به ذکراست برای استفاده از این برنامه‌ها، به یک پسورد مادر نیاز دارید.
 
میتنیک برای انتخاب پسورد مادر می‌گوید: پسورد مادر نباید یک پسورد معمولی باشد؛ بلکه باید یک اصطلاح، یک جمله یا قطعه‌ای از متن ترانه‌ی موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کنید. یک جمله‌ی طولانی که در آن ۲۰ تا ۲۵ کاراکتر وجود داشته باشد. اگر از این برنامه‌ها در کنار امکان سنجش دومرحله‌ای استفاده کنید، هیچ‌کس نمی‌تواند وارد حریم خصوصی‌تان شود.
نظرات بینندگان