arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۶

دنیزلی: به‌زودی به ایران می‌آیم اما نه برای مذاکره/ شهرآورد آلمان بی‌احترامی به هواداران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مصطفی دنیزلی، سرمربی اسبق پرسپولیس، این روزها فارغ از دنیای مربی‌گری و هیاهوی فوتبال به استراحت می‌پردازد.

به گزارش انتخاب، روزنامه خبر ورزشی نوشت: دنیزلی که سابقه مربیگری در تیم‌های بزرگ ترکیه را هم در کارنامه فوتبالی پرافتخارش دارد از احتمال حضورش در ایران حرف می‌زند و به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.

شاید شهرآورد تهران این بار در خارج از ایران و در آلمان برگزار شود، با این مسئله موافقید؟
من فکر می‌کنم «مزه» برگزاری شهرآورد پایتخت به برگزاری آن در تهران باشد. مسلماً در خارج از کشور هم شهرآورد ایرانی برای هواداران و ایرانیان مقیم آلمان تنوع خواهد داشت اما معمولاً به تماشاگران برگزاری این بازی در پایتخت بیشتر می‌چسبد. در همه جای دنیا باید به هواداران فوتبال احترام گذاشت اما شاید به نوعی برپایی شهرآورد در خارج از ایران و اروپا یک‌جورهایی بی‌احترامی باشد به همه هوادارانی که در ایران و خصوصاً پایتخت با شهرآورد و حواشی‌اش زندگی می‌کنند.

در رابطه با دیدار حساس پرسپولیس مقابل الاهلی در مرحله یک‌چهارم آسیا چه نظری دارید؟
در مصاحبه قبلی‌ام هم به شما گفتم از تیم‌های عربستانی باید ترسید چون این تیم‌ها به لحاظ فوتبالی و امکانات سرتر از تیم‌های ایرانی هستند اما استعداد ایرانی‌ها در آسیا این اجازه را می‌دهد که پیروزی تیم‌های ایرانی خصوصاً پرسپولیس را باور کنیم. هر دو تیم با رسیدن به جمع ۸ تیم، بزرگی خودشان را نشان داده‌اند اما به نظرم برد در بازی رفت سند صعود تیم برنده به مرحله بعدی را تضمین خواهد کرد به همین دلیل پرسپولیس باید در بازی اول مقابل الاهلی پیروز شود تا شانس صعودش تا ۷۰، ۸۰ درصد بالا برود. هنوز هم پرسپولیس و طرفدارانش را خیلی دوست دارم به همین دلیل آرزو می‌کنم با پیروزی بر الاهلی به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند.

با تیمی وارد مذاکره جدی نشده‌اید؟
(می‌خندد) واقعاً نمی‌دانم چرا این‌طوری شده، از ایران و ترکیه چند پیشنهاد داشتم اما چون شرایط کار در آن‌جا مساعد نبود پیشنهادشان را قبول نکردم با این وجود خنده به خاطر این بود که چند سالی است تیم‌های ایرانی و ترکیه‌ای در اواسط فصل به سراغ من می‌آیند!

پرسپولیس در لیگ هفدهم هم قدرت قهرمانی دارد؟
فقط یک بازی پرسپولیس را در فصل قبل دیدم. شاگردان برانکو بازیکنان خوبی هستند و در قالب کارهای تاکتیکی و تکنیکی هم خوب کار می‌کنند اما به نظرم یکی از ایرادات پرسپولیس فصل قبل کوتاهی قدشان بود. پرسپولیس امسال کار سخت‌تری را برای تکرار قهرمانی پیش رو دارد چون در لیگ هفدهم تیم‌های دیگر مقابل تیم قهرمان بازی سختگیرانه‌تری را به نمایش می‌گذارند.

قصد سفر به ایران را ندارید؟
(می‌خندد) ان‌شاءالله اگر قسمت شود اواخر ماه آینده سفری به ایران خواهم داشت. دوست دارم دوباره خیلی از دوستانم را ببینم البته باید بگویم به عنوان یک گردشگر و توریست به ایران می‌آیم نه برای مذاکره!

در فوتبال ترکیه‌ طرفدار چه تیمی هستید؟
من در محله بشیکتاش شهر استانبول زندگی می‌کنم. طرفدار سرسخت این تیم هستم و امسال هم فکر می‌کنم بشیکتاش قادر است برای سومین سال متوالی قهرمانی‌اش را تکرار و هت‌تریک کند.

تا حالا شده به عنوان طرفدار سرسخت بشیکتاش به ورزشگاه بروید؟
روی نیمکت این تیم نشستم و یا بازی‌هایش را از خانه تماشا کردم اما هیچ‌گاه به عنوان طرفدار و تماشاچی به ورزشگاه نرفتم.

تیم ملی ایران با کی‌روش جهش عجیبی داشته و به رده ۲۳ فیفا صعود کرده و...
ترکیه هم در مقطعی پیشرفت زیادی در سطح فوتبال دنیا داشت. فوتبال ایران چند سالی است که با کی‌روش خوب جان گرفته و می‌تواند در جام جهانی هم نتایج خوبی کسب کند. فقط من فکر می‌کنم تیم‌های ایرانی نباید بازیکنان درجه دوم و سوم خارجی بیاورند و به طور مثال اگر بازیکنان خارجی سن و سال‌دار بیاورند خیلی بهتر از بازیکنان درجه دو و سه است مثلاً حضور بازیکنی مانند ژاوی می‌تواند به نفع ایران باشد.

نظرات بینندگان