arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۶

منصوریان: اگر تا امشب به ما نگویند دربی لغو است، پنج‌شنبه به آلمان می‌رویم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: به شدت به پول برگزاری دربی در آلمان نیاز داریم و اگر تا امشب به ما نگویند دربی لغو است، پنج‌شنبه به آلمان می‌رویم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در حاشیه تمرین تیمش در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شکر امکانات لازم در کنارمان در اردو بود. افکار تاکتیکی کادرفنی را با بازیکنان تمرین کردیم و شرایط خوب بود.

وی افزود: مسابقات ما دیر تمام شد و زمان کافی نداشتیم و به برخی بازیکنان استراحت کافی نرسید. از اردو خیلی راضی هستیم.

منصوریان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد برگزار نشدن دربی آلمان گفت: در 48 ساعت گذشته مدام با اسپانسر دو تیم در ارتباط بودم. ما برنامه‌مان را طوری هماهنگ کرده بودم که به این بازی برسیم. به سلیمانی مسئول هماهنگی بازی در آلمان هم برنامه تیم را اعلام کرده بودیم و اینکه کجا استراحت می‌کنیم و برنامه‌مان در آلمان چگونه است و بر همین اساس هم تیم را آماده نگه داشتیم. دو روز هم اردوی ارمنستان را زودتر به پایان رساندیم. برنامه ما در این اردو 14 روزه بود. در 48 ساعت گذشته اسپانسر مسابقه مدام از قطعی بودن برگزاری مسابقه صحبت می‌کرد.

وی افزود: دو بحث در این میان وجود دارد، بحث اول بلیت‌فروشی است که 7 و هزار و 200 بلیت برای این مسابقه فروخته شده و حتماً باید بازی انجام می‌شد. نمی‌دانم قرارداد اسپانسر با دولت یا فدراسیون آلمان بوده یا استادیوم بیله فیلد اما برگزار نشدن این مسابقه یک میلیارد تومان آسیب به فضای اسپانسر می‌زند. امروز هم با اسپانسر صحبت کردم و به او گفتم ما به خاطر دربی بازی دوستانه‌مان را 24 تیرماه برگزار کردیم و تمام برنامه‌ریزی ما برای این بود که در این مسابقه شرکت کنیم.

سرمربی استقلال تصریح کرد: با توجه به اینکه منبع درآمد ما در طول فصل هم اسپانسر است می‌خواستیم این بازی برگزار شود. به‌خوبی خودمان را برای بازی آماده کرده بودیم. حتی از فشار تمرینات تیم کم کرده بودیم تا برای دربی آماده شویم.

منصوریان با اشاره به برگزاری جنین مسابقاتی در همه جای دنیا گفت: باشگاه‌های بزرگ مثل منچستر، رئال و بارسا بازی چنین بازی‌هایی را انجام می‌دهند ما هم از دو ماه پیش برنامه‌ریزی برای این بازی انجام داده بودیم. اگر می‌دانستم این بازی لغو می‌شود فردا از ارمنستان به تهران برمی‌گشتیم. نمی‌دانید چقدر امکانات اردو مناسب بود به‌خصوص زمینی که همیشه من را آزار می‌دهد. همه چیز ما آماده بود. ما فشار تمرینات را کم کردیم تا یک روز دربی را انجام بدهیم ما هم مثل شما نمی‌دانیم بازی برگزار می‌شود یا نه صبح‌ها می‌گویند بازی لغو است و شب‌ها می‌گویند بازی برگزار می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در مورد اینکه دربی لغو شده است یا خیر، گفت: من به اسپانسر زنگ زدم و گفتم برای این بازی آمادگی داریم چون 4-5 ستاره گرفته‌ایم و 10 جوان خوب هم جذب کردیم و عدم برگزاری این بازی به ما از لحاظ مالی ضربه می‌زند. فضای بی‌پولی می‌تواند به ما آسیب برساند. ما پارسال هم پولمان را مدیریت کردیم و با خارج کردن 4-5 بازیکن در نیم‌فصل 4-5 میلیارد عقب‌نشینی کردیم بنابراین احتیاج داریم به فضای اولیه برگردیم. به اسپانسر گفتیم آماده‌ایم بازی کنیم چون منابع مالی می‌خواهیم. فضای احساسی یک طرف قضیه است و فضای منطقی یک طرف دیگر چون اگر پول نرسد آسیب می‌بینیم.

وی در مورد خروجی‌های استقلال گفت: طی 72 ساعت آینده خروجی‌ها را اعلام می‌کنیم تا جباری و جباروف به ما اضافه شوند. جباروف پاسپورتش تمام شده بود و باید به ازبکستان می‌رفت هرچند که او در این کشور با برنامه‌های ما تمرین می‌کند. در هر صورت این دو عزیز را اضافه می‌کنیم چون پرستیژ تیم ما را بالا می‌برند.

منصوریان در مورد اینکه اگر بازیکنی دیر از لیست خارج شود برای پیدا کردن تیم به مشکل می‌خورد، گفت: فوتبال حرفه‌ای است و اگر احساسات باشد نباید کسی را وارد لیست کرده و یا حتی از لیست خارج کنیم. فوتبال برای ما صبر نمی‌کند که ما صبر کسی را بکنیم. نمی‌شود در این زمینه عاطفی فکر کرد. یک مواقعی فضای فوتبال حرفه‌ای فضای بی‌رحمی است در غیر این صورت به 25 سال پیش بر می‌گردیم که همه چیز رفاقتی بود ولی ما الان فقط به لبخند لب هواداران نگاه می‌کنیم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود جباری مصدوم است، گفت: او 4 سال در قطر بازی کرده و با توجه به عقبه آسیب‌دیدگی‌اش این فضا به وجود آمده. در قراردادمان به یک اصل پایبندیم و این برای همه بازیکنان است هرچند که روی مجتبی حساسیت بوجود آمده؛ این اصل این است که همه بازیکنان بعد از انجام کارهای پزشکی قراردادشان ثبت می‌شود. مجتبی پلکانی بالا آمده و امسال بدنسازی کرده است، او همراه جباروف در ارمنستان در 15 دقیقه آخر بازی خیلی با کیفیت بازی کرد و انشاالله همان جباری که هواداران را سر ذوق می‌آورد در زمین ببینیم. با این حال در خصوص این بازیکن هر موضوعی را تیم پزشکی اعلام کند تمکین می‌کنیم اما نباید این فضای نشاط را به تلخی تبدیل کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد وضعیت دکتر نوروزی گفت: در این مورد هم باید 48 ساعت صبر کرد. اگر به فضای دیسیپلین برسیم همه چیز درست می‌شود. همه اعضای یک خانواده هستیم اما فضا برای دکتر ستوده سخت شد. اینجا استقلال است و همه برای استقلال کار می‌کنیم و کسی برای کسی کار نمی‌کند. دکتر نوروزی عضو خانواده ما است و سالیان سال زحمت کشیده اما به خاطر جباری یک گپی (فاصله) بین او و استقلال ایجاد شد اما به خاطر استقلال برمی‌گردد اما فضا برای دکتر ستوده بسته شده و او دیگر برنخواهد گشت.

وی در پایان گفت: هنوز در مورد دربی بلاتکلیفیم و اگر تا شب به ما نگویند که دربی لغو شده قطعاً پنج‌شنبه به آلمان می‌رویم اما اگر اسپانسر بگوید که بازی نیست جمعه یک بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم.
نظرات بینندگان