arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

در زمینه فوت میرزاخانی به دلیل بیوتروریسم، اطلاعی ندارم/در این خصوص گمانه‌زنی و حاشیه‌سازی نشود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت در مورد گمانه‌زنی‌ها بر ترور بیولوژیک پروفسور میرزاخانی گفت: این شخصیت در وهله اول متعلق به خانواده‌اش است و اگر موضوعی مطرح باشد، آن‌ها دنبال می‌کنند؛ بنابراین من به شخصه اجازه هیچ نوع اظهارنظری در این زمینه ندارم، زیرا اطلاعی ندارم و پیشنهاد هم می‌کنم در این خصوص گمانه‌زنی و حاشیه‌سازی نشود.

به گزارش ایسنا، دکتر هاشمی امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت مریم میرزاخانی در جمع خبرنگاران با بیان این که باید نخبگانی که در قید حیات هستند، ولی گمنامند را بشناسیم، افزود: متاسفیم از این که یکی از بهترین نابغه‌های جهان در علم ریاضی را به دلیل بیماری شایع نزد زنان از دست دادیم.

وی افزود: پروفسور میرزاخانی در مهد علم، فناوری، مراقبت و سلامت بود؛ ولی در این رده هم به دلیل کم توجهی در نیمه عمر، همه علاقه‌مندان به علم و دانش در سراسر جهان به ویژه ایرانیان را متاثر کرد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم در بین ما ایرانی‌ها استعدادهای برتری وجود دارند که می‌توانند نه تنها به ایران بلکه به سراسر جهان خدمت کنند.

وی تاکید کرد: هنر در کشف این افراد است و امیدوارم هنرمندانی در کشور باشند که بتوانند امثال مریم میرزاخانی را کشف کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: باید زمینه رشد این استعدادها را فراهم کنیم. این عزیز را از دست داده‌ایم؛ باید مراقب باشیم عزیزانی که در قید حیات بوده و هستند را بشناسیم و حمایت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به مسئولین گفت: هرشخصی در هر مسندی که وجود دارد، باید از این سرمایه ملی حمایت کند که البته منظور من بیشتر مدیران ارشد هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گمانه‌زنی‌ها بر ترور بیولوژیک پروفسور میرزاخانی، گفت: این شخصیت در وهله اول متعلق به خانواده‌اش است و اگر موضوعی مطرح باشد، آن‌ها دنبال می‌کنند؛ بنابراین من به شخصه اجازه هیچ نوع اظهار نظری در این زمینه ندارم، زیرا اطلاعی ندارم.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: پیشنهاد هم می‌کنم در این خصوص گمانه‌زنی و حاشیه‌سازی نشود و به اصل مصیبت که از دست دادن این عزیز است، توجه شود و باقی مسائل را به خانواده میرزاخانی بسپاریم.
نظرات بینندگان