arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

الجبیر : اختلاف با قطر باید در شورای همکاری خلیج فارس حل شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان جمعه شب گفت : اختلاف موجود میان کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر از یک سو و قطر از سوی دیگر باید در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس حل شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، عادل الجبیر شب گذشته پس از مذاکرات دو جانبه با همتای ایتالیایی اش آنجیلینو الفانو در رم درباره تحولات کنونی منطقه به ویژه خلیج فارس و اوضاع لیبی درنشست مطبوعاتی مشترک با وی شرکت کرد.
 
الجبیر دراین نشست مطبوعاتی گفت: ما معتقدیم حل اختلاف با قطر باید درچارچوب شورای همکاری خلیج فارس صورت گیرد زیرا عربستان، امارات، بحرین و مصر اصولی را که همگی مایل به اجرای آن هستند مطرح کردند.

وی با اشاره به درخواست ریاض، ابوظبی، منامه و قاهره برای پاسخ به درخواست دوحه و مد نظر قرار دادن اصولی که اختلافی درمورد آن ندارند تا صفحه اختلاف بسته شود، بر صبر و پایداری تا رخ دادن تغییر مطلوب تاکید کرد.

وی افزود:چیز ساده ای که ما از دوحه می خواهیم پایبندی به این اصول و اجرای آن است و چهار کشور مذکور نه به هدف ضرر زدن به قطر بلکه برعکس برای همدردی با قطر در این مسیر گام بر داشته اند.

جبیر اظهار امیدواری کرد عقل حاکم شود و برادران ما در قطر با اقدام به عمل صحیح، منطقه مان را در وضعیت بهتری از آنچه که هست قرار دهند.

الجبیر با همتای ایتالیایی اش درباره مسائل کنونی، تروریسم وافراط گرایی، اوضاع شمال آفریقا و خاورمیانه به طور کلی و درباره روابط دوجانبه تاریخی و بسیار مثبت درهمه بخش های مورد علاقه دو طرف بحث وگفت وگو کردند.

عادل الجبیر روزگذشته قبل از ورود به رم پایتخت ایتالیا دربروکسل با همتای بلژیکی اش دیدیه ریندرز وگیل دی کرشوف هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برای مبارزه با تروریسم و جان کریستوف بلیار معاون دبیرکل اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد.
نظرات بینندگان