arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس: احتمال لغو اعزام حجاج در صورت عدم صدور ویزا برای دیپلمات‌های ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم صدور ویزا از سوی عربستان برای دیپلمات‌های ایران جهت استقرار در ایام حج علیرغم تعهدات پیشین گفت که در صورت اجرایی نشدن این وعده، ایران در مورد اعزام حجاج تجدید نظر خواهد کرد.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اعزام دیپلمات های ایرانی پیش از آغاز مراسم حج امسال جزیی از توافق ایران و عربستان بود. چراکه به د لیل قطع رابطه دو کشور ما اکنون نیروی دیپلمات مستقر در عربستان نداریم. اما نیاز است که برای ایام حج ارتباطات دو کشور به صورت رسمی و سیستمی برقرار شود. بنابراین قرار بود دیپلمات هایی از ایران در زمان حج در عربستان مستقر شوند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: البته تا ۸ مرداد که اولین پرواز حجاج انجام خواهد شد این زمان باقی است و ما امیدواریم این کار انجام شود. چرا که بخشی از تعهد عربستان است و وزارت خارجه هم این موضوع را دنبال می کند. ما امیدواریم عربستان به تعهد خود عمل کند چراکه در این صورت طلیعه عمل به تعهداتی است که وزارت کشور و وزارت خارجه عربستان داده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: دولت ایران در تلاش است که این تعهد طرف مقابل عملی شود و ما بتوانیم پروازها را به موقع انجام دهیم اما اگر عربستان به این وعده خود عمل نکرد و بنای انجام این کار را نداشت در این صورت موضوع اعزام حجاج را بررسی مجدد خواهیم کرد و تصمیم مقتضی را اتخاذ می کنیم.

جعفرپور اضافه کرد: فعلا بنا بر تداوم توافقاتی است که انجام شده و تغییری در برنامه اعلامی ایجاد نشده و معنایش توقف اعزام حجاج نیست. امیدواریم وزارت خارجه و نظام سیاسی عربستان هم به این تعهد عمل کنند.
نظرات بینندگان