arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

سردار دهقان: حرکت‌های واگرایانه در عراق مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع کشورمان، وحدت سرزمینی و یکپارچگی ملی در عراق را ضامن ثبات، امنیت و حفظ منافع همه اقوام و طوایف عراق دانست و گفت: حرکت های واگرایانه در عراق مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

به گزارش انتخاب به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، پس از انجام مراسم استقبال رسمی سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از همتای عراقی خود عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحیالی و ادای احترام وزیر دفاع عراق به شهدای گمنام، وزیران دفاع ایران و عراق با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردند.

سردار دهقان در این دیدار طی سخنانی با تبریک پیروزی های اخیر نیروهای مسلح عراق در مبارزه با تروریسم و آزاد سازی موصل گفت: اعتقاد داریم این پیروزی جزء با رشادت، دلیری، وحدت و انسجام کلیه طوائف، اقوام و مذاهب عراق تحقق نمی یافت و این پیروزی یک دستاورد بزرگ ملی برای این کشور محسوب می شود.
 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، وحدت سرزمینی و یکپارچگی ملی در عراق را ضامن ثبات، امنیت و حفظ منافع همه اقوام و طوایف عراق دانست و تصریح کرد: حرکت های واگرایانه در عراق مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.
 
دهقان با اشاره به حمایت برخی از کشورهای منطقه در حمایت از تروریسم و هم دستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی در منطقه گفت: باید یک اجماع منطقه ای و جهانی علیه تروریسم و حامیان آنان ایجاد شود تا بتوان به ریشه کن شدن تروریسم امیدوار شد.
 
وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه امنیت عراق امنیت ایران است، اظهار داشت: بر این اساس با دولت و ملت عراق همکاری کرده و خواهیم کرد و به حمایت های خود ادامه خواهیم داد و همه توانمندی های سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را در کنار توانمندی های عراق برای ایجاد امنیت و ثبات پایدار در این کشور و یک عراق قدرتمند به کار خواهیم بست.
 
دهقان ابراز امیدواری کرد، سفر وزیر دفاع عراق به ایران و امضای سند همکاری های دفاعی میان دو کشور این روند را شتاب بخشیده ، روابط مستحکمی را در حوزه دفاعی رقم زند.
 
وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند دوران مبارزه با داعش در دوران سازندگی عراق نیز با همه توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده ایم.
 
در این دیدار عرفان محمود الحیالی وزیر دفاع عراق نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به ایران و قدردانی از حمایت های بی دریغ دولت، ملت و نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران از عراق در مبارزه با تروریسم و نقش تعیین کننده این حمایت ها در پیروزی ملت عراق بر داعش تصریح کرد: ما با اتکاء به تجارب گذشته به دنبال آینده ای روشن هستیم.
 
وی پیروزی های اخیر بر داعش را حاصل همکاری ارتش، پلیس محلی، نیروهای بسیج، نیروهای ضد تروریسم و عشایر غیور و وحدت همه اقوام، طوائف و مذاهب در عراق دانست و گفت: امروز رابطه ارتش با ملت عراق رابطه فرزند –پدری است و همین پیوستگی موجب اقتدار ارتش عراق در مبارزه با ناامنی و دفع خطرات و تهدیدات شده است.
 
وی با تمجید از نقش برجسته مرجعیت عراق، فتوای تاریخی حضرت آیت الله سیستانی را موجب بسیج ملت و پشتوانه ای عظیم برای ارتش عراق ذکر کرد، افزود: پیروزی ما با این فتوای تاریخی تضمین گردید.
 
وزیر دفاع عراق دیدگاه ها ، اهداف  و منافع مشترک ایران و عراق را زمینه توسعه روابط میان دو کشور دانست و بر گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری های دفاعی-نظامی میان دو کشور تأکید کرد.
نظرات بینندگان