arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

ناظر AFC: ذوب آهن اصفهان الگوی مناسبی برای باشگاه های آسیاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: ذوب آهن اصفهان الگوی مناسبی برای سایر باشگاه های ایران و آسیا محسوب می شود.

به گزارش انتخاب به نقل از سایت باشگاه ذوب آهن اصفهان،'مارسل ایساکوف' که به همراه کارشناسان ممیزی حرفه ای سازی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی وضعیت باشگاه ذوب آهن به اصفهان آمده است، پس از بازدید از اماکن ورزشی و امکانات باشگاه ذوب آهن، در دفتر مدیرعامل این باشگاه حضور یافت و با جمعی از معاونان و مسئولان پروژه حرفه ای سازی باشگاه ذوب آهن دیدار و گفتگو کرد.
 
ایساکوف، کارشناس آلمانی تبار ممیزی AFC در گفتگو با سایت رسمی باشگاه ذوب آهن گفت: در بازدید از باشگاه فرهنگی، ورزشی ذوب آهن اصفهان، وضعیت این باشگاه بر اساس ممیزی های انجام شده، بسیار عالی است.
 
وی افزود: در بازدیدهایی که از چند باشگاه آسیایی و ایران داشتم، باشگاه ذوب آهن از نظر امکانات و ارائه مستندات حرفه ای سازی و نیز فعالیت های نوین باشگاهداری، بهترین باشگاه بود و به همین دلیل هم می تواند الگوی مناسبی برای سایر باشگاه های ایران و آسیا باشد.
ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شد: وظیفه اصلی ما صدور مجوز برای باشگاه های دارای صلاحیت است البته این مهم با توجه کامل به فرهنگ های گوناگون و نیازهای مختلفی است که هر کشور با آن مواجه است.
 
وی افزود: در دیدار از ایران، قبل از هر چیز با مسئولان فدراسیون و لیگ این کشور ملاقات هایی داشتیم و نظرات خود را با آنها در میان گذاشتیم و پس از آن دیداری از چهار باشگاه و نماینده ایران در مسابقات آسیایی انجام دادیم که اصطلاحاً به این شیوه دیدار 'spot check' (اسپات چک) می گویند.
 
کارشناس ممیزی حرفه ای AFC با بیان این که وضعیت باشگاه آهن در این زمینه بسیار عالی و قابل قبول است، گفت: هرچند کلیه اطلاعات مربوط به باشگاه ها در این زمینه محرمانه محسوب می شود و AFC نیز تاکید دارد که مستندات مربوط به کشورها و باشگاه ها محرمانه بماند، اما به اجمال می توانم بگویم که عملکرد باشگاه ذوب آهن در پیوند با خط مشی ممیزی ها و در راستای مبحث حرفه ای سازی بسیار مثبت است.

ایساکوف گفت: هدف نهایی ما توسعه و ارتقاء سطح فوتبال در کشورهای مربوطه است و پس از بررسی باشگاه های واجد شرایط، پیشنهادهایی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه می دهیم.

وی افزود: در یک دورنمای کلی، آینده فوتبال ایران و باشگاه هایی همچون ذوب آهن را بسیار بهتر از وضعیت فعلی آنها پیش بینی می کنم.

ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اضافه کرد: توصیه من به باشگاه هایی از این دست این است که همچون همتایان اروپایی خود تا آنجا که می توانند با تکیه بر اسپانسرهای مستقل، وابستگی خود را از نهادهایی همچون کارخانجات مادر کمتر کنند و تا حد ممکن حوزه استقلال عملشان را افزایش دهند.

تیم ذوب آهن اصفهان در فصل گذشته با 46 امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی لیگ برتر باشگاه های کشور قرار گرفت.
نظرات بینندگان