arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

بهره‌برداری نهایی از راه‌آهن کرمانشاه ‌بعد از تنفیذ حکم رئیس‌ جمهور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار کرمانشاه گفت: بهره‌برداری نهایی مردم از راه‌آهن کرمانشاه دو یا سه ماه بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری و آیین ورود قطار به استان انجام می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، اسدالله رازانی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در استانداری برگزار شد با اشاره به اعلام زمان بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه اظهار داشت: زمان اعلام 31 فروردین برای بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه تنها سیاست اجرایی برای گرفتن تاریخ پایانی و امکانات از وزارت راه بود و با وجود اینکه 149 میلیارد تومان اعتبار این طرح بود تاکنون 320 میلیارد تومان برای آن دریافت شده است.

رازانی با بیان اینکه ریل‌گذاری پروژه از اسفند آغاز و تا امروز بیش از 100 کیلیومتر ریل‌گذاری انجام شده است گفت: 17 کیلومتر از ریل‌گذاری مسیر فیروزان به کرمانشاه باقی مانده که هشت کیلومتر آن در داخل تونل به صورت مکانیزه و مابقی به صورت دستی ریل‌گذاری شود.

وی با اشاره اینکه ایستگاه کرمانشاه با 36 هزار مترمربع زیربنا دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است افزود: تلاش می‌شود افتتاح راه‌آهن پیش از تنفیذ انجام شود اما به دلیل مشغله رئیس جمهور احتمال به تعویق افتادن وجود دارد و بهره‌برداری نهایی توسط شرکت راه‌آهن و احتمالا تا دو یا سه ماه به طول می‌انجامد.

وی از سفر معاون اول رئیس جمهور به همراه وزرای نیرو، صنعت و معدن و کشاورزی در روز سه‌شنبه هفته جاری خبرداد و گفت: یکی از اهداف این سفر افتتاح چند پروژه مهم در استان از جمله فاز نخست کارخانه خودرو سازی ایران خودرو در شهرستان صحنه است و فاز دوم آن نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

رازانی با بیان اینکه کارخانه خودروسازی صحنه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که اجرای آن به تعویق افتاده بود افزود: ساخت این کارخانه در دو سال اخیر سرعت گرفت و بعد از سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد که در فاز نخست با 30 هزار تولید کار خود را آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه تولید این کارخانه از سمند به پژو پارس تغییر پیدا کرد گفت: این کارخانه از حدود 40 یا 50 روز پیش تولید آزمایشی خود را با بیش ‌از 100 نیروی بومی آغاز کرده و در حال تولید است و تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان برای این طرح سرمایه‌گذاری شده است.

رازانی از دیگر طرحهای قابل بهره‌برداری در این سفر را دو سد زمکان در دالاهو و جامیشان در سنقر و کلیایی با 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: بودجه امسال نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافته و مرحله نخست تخصیص انجام شده است.
نظرات بینندگان