arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

یونسی: شایعه انتشار گزارش برضد وزیر اطلاعات را به شدت تکذیب می کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاعات دوران اصلاحات با رد شایعات درباره هرگونه گزارش برضد وزیر اطلاعات دولت یازدهم، گفت: معتقدم سید محمود علوی از هر گزینه، دیگری برای احراز پست وزارت اطلاعات در کابینه دولت دوازدهم بهتر و شایسته تر است.

به گزارش انتخاب، «حجت الاسلام علی یونسی» شامگاه شنبه در گفت و گوبا ایرنا با بیان این مطلب افزود: کسانی که این اخبار و گزارش های را منتشر می کنند، نه خیر من و نه صلاح آقای علوی را می خواهند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: دیروز که این اخبار را در برخی رسانه ها دیدم، خیلی آن را جدی نگرفتم، زیرا این اخبار آنقدر موهوم، سبک و ناشیانه تنظیم شده بود که فکر می کردم نیاز به تکذیب نباشد؛ اما امروز که این شایعات گسترش پیدا کرد، آن را به شدت تکذیب می کنم.

یونسی اظهار داشت: اعتقاد من، نظر کارشناسی و سیاسی من این است که ابقاء آقای علوی در وزارت اطلاعات از هر گزینه دیگری بهتر است.

وزیر اطلاعات دوران اصلاحات تصریح کرد: در شرایط فعلی وزارت اطلاعات و دولت، اقتضا می کند که در حوزه های امنیتی کشور و وزارت اطلاعات کمترین تغییری در مدیران ارشد این وزارتخانه صورت بگیرد.

یونسی با تاکید بر اینکه حجت الاسلام علوی واقعا حامی دولت و رئیس جمهوری بوده است، گفت: وی همیشه از گفتمان دکتر روحانی طرفداری کرده است و مصلحت هم این است در پست وزارت اطلاعات تقویت و ابقاء شده و به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: اتفاقا وقتی معاون اول رئیس جمهوری نیز از من نظر خواهی کرد، هم نظر خودم و هم نظر کسانی که با آنها مشورت کردم را با وی بیان کردم و تاکید کردم که هم نظر شخصی من و هم نظر آن کارشناسان و مشاوران این است که مصلحت در ابقاء آقای علوی در پست وزارت اطلاعات است.

یونسی گفت: این نوع شیطنت ها در چهار سال قبل هم زیاد صورت گرفت و برخی تلاش زیادی کردند تا بین من، رفقاء و همفکران من ، سوءتفاهم ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: بعضی از افراد که خود را همان زمان هم در جایگاه وزارت اطلاعات می دانستند، هنوز هم از دلشان در نیامده است و فکر می کنند که من مانع شده ام که آنها به وزارت اطلاعات نرسند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود : آن زمان هم در مورد آن اشخاصی که خیال می کردند می خواهند وزیر اطلاعات بشوند، من چیزی نگفتم.

یونسی تاکید کرد: معتقدم آقای علوی از هر گزینه دیگری برای احراز پست وزارت اطلاعات بهتر است و باید به مجلس برای احراز پست وزارت اطلاعات در کابینه دوازدهم از سوی رئیس جمهوری معرفی شود.
نظرات بینندگان