arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

موافقت مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با تحریم ایران

مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا با تحریم ایران، کره شمالی و روسیه اعلام موافقت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا با تحریم ایران، کره شمالی و روسیه اعلام موافقت کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا و مجلس سنا با اعمال تحریم علیه ایران موافقت کردند.

همچنین این دو مجلس با اعمال تحریم‌هایی علیه کره شمالی و روسیه نیز اعلام موافقت کردند.

قانونگذاران آمریکا در پی تایید توافق هسته‌ای از سوی ترامپ و اذعان به پایبندی ایران به آن در مقطع فعلی، خواستار اختیارات بیشتر برای اعمال تحریم‌ علیه ایران شدند.

دولت ترامپ اذعان کرده که ایران به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بوده اما در عین حال اعلام کرده که با تحریم‌های غیرهسته‌ای ایرانی‌های بیشتری را مجازات خواهد کرد.

آمریکا اخیرا 18 شهروند، گروه و شبکه‌ ایرانی را به‌خاطر «حمایت از توسعه موشک‌های بالستیک ایران»  تحت تحریم قرار داده است. این اقدام تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا به کنگره اعلام کرد که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده و کاهش تحریم‌های هسته‌ای را همچنان می‌توان ادامه داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود 7 گروه و 5 فرد را به‌خاطر کمک نظامی به ایران یا سپاه پاسداران هدف تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها همچنین شامل آن چیزی است که به‌گفته آمریکا یک گروه جنایی بین‌المللی مستقر در ایران و 3 فرد مرتبط با آن است.

وزارت خارجه آمریکا نیز دو گروه دیگر مرتبط با برنامه موشک‌های بالستیک ایران را تحت تحریم قرار داده است. براساس این تحریم‌ها، هر گونه دارایی این افراد و گروه‌ها در آمریکا مسدود شده و آمریکایی‌ها از هرگونه تجارت با آنها منع می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای دومین بار بامداد سه‌شنبه به کنگره این کشور اطلاع داد که ایران به توافق هسته‌ای با گروه 1+5 پایبند بوده و می‌تواند از رفع تحریم‌های هسته‌ای بهره‌مند شود.

با وجود این، به‌نوشته آسوشیتدپرس، مقام‌های آمریکایی تلاش کرده‌اند نگرانی‌های عمیق خود را درباره آنچه «رفتارهای غیرهسته‌ای ایران» خوانده شده، ابراز و با لحنی تند از آن انتقاد کنند.
نظرات بینندگان