arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

شورای عالی امنیت ملی تصمیمی برای تعطیلی حج نگرفته/ سعودی‌ها فعلا بی‌مهری نکرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی حج اتخاذ نکرده و فرآیند حج امسال کاملا طبیعی پیش می‌رود.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مذاکرات و توافقات انجام شده با سعودی‌ها مبنی بر تضمین امنیت و آرامش حجاج ایرانی، گفت: صداهایی که در برخی از شبکه‌ها مبنی بر اینکه حج امسال تعطیل خواهد شد و یا امنیت تضمین شده نیست، ایجاد شد که باید بگویم اینها مسائلی است که از روی مبانی منطقی گفته نشده و دارای هیچ عقبه فکری و مدیریتی نیست.

وی افزود: مشکلی در صدور ویزا برای 10 نفر از دیپلمات‌ها در سرکنسولگری ما ایجاد شده بود که قرار است اینها طی روزهای آینده به عربستان بروند و مقدمات حضور حجاج را فراهم کنند که برخی از مسئولان ما از این عدم صدور ویزا احتمال داده بودند که حج امسال تعطیل خواهد شد، در صورتی که چنین چیزی نیست و مشکل حل شده و هیچ مشکلی برای اعزام حجاج وجود ندارد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با تأکید بر اینکه تاکنون سعودی‌ها به تمامی وعده‌هایی که در قرارداد حج امسال داده‌اند، عمل کرده‌اند و کمترین بی‌مهری و کم‌لطفی نداشته‌اند، اظهار داشت: ما فعلا از آنها بی‌مهری ندیده‌ایم و همه قرارداد تفاهم‌نامه اجرا شده و همه مقدمات هم برای اعزام حجاج فراهم شده است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه توزیع اقلام دارویی، مواد غذایی و امکانات رفاهی و بهداشتی برای حجاج فراهم شده و هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد، گفت: همه چیز دست به دست هم داده که امسال حج آرامی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قرار شده شورای عالی امنیت ملی در فرآیند حج امسال ورود کند، اگر اتفاق، تصمیم و تدبیر جدیدی در رابطه با حج صورت گیرد باید از ناحیه این شورا باشد، بنابراین شورای عالی امنیت ملی تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی حج اتخاذ نکرده و فرآیند حج هم کاملا طبیعی پیش می‌رود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس در پایان با تأکید بر اینکه این فراکسیون در بحث نظارت بر حج، کنار سازمان حج است و موضوعات را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در فراکسیون حج مجلس نظارت را با دقت بالا خواهیم داشت، حفظ امنیت زئران و حجاج ایرانی برای ما در این فراکسیون حائز اهمیت است و این امنیت هم تضمین شده است؛ تقاضا می‌کنم حجاج با آرامش آماده سفر باشند و به این حواشی خیلی توجه نکنند.
نظرات بینندگان