arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

یادداشت تفاهم همکاری های دفاعی- نظامی میان ایران و عراق امضاء شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یادداشت تفاهم همکاری های دفاعی-نظامی میان ایران و عراق امضاء شد.

به گزارش انتخاب به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛در این یادداشت تفاهم آغاز طیف وسیعی از همکاری های دفاعی- نظامی در حوزه های مختلف مورد توافق طرفین قرار گرفت.
 
گسترش همکاری ها و تبادل تجربیات در مبارزه با تروریسم و افراطی گری، امنیت مرزها و پشتیبانی های آموزشی ، لجستیکی ، فنی و نظامی از مفاد این یادداشت تفاهم به شمار می رود.
 
بر اساس این گزارش ،پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری های دفاعی- نظامی میان وزرای دفاع ایران و عراق، طرفین در جمع خبرنگاران بر تعمیق و گسترش همکاری های دفاعی میان دو کشور تاکید و اظهار امیدواری کردند: تفاهم نامه مذکور بتواند همکاری های جدی تر ، عمیق تر و فعال تری را رقم زند.
 
به دعوت رسمی سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحیالی وزیر دفاع جمهوری عراق در صدر یک هیات دفاعی روز گذشته (شنبه) وارد تهران شد.
 
به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ سرلشکر الحیالی در این سفر که با هدف گسترش همکاری دفاعی میان ایران و عراق انجام می شود با همتای ایرانی خود سردار دهقان و مقامات بلند پایه سیاسی-دفاعی کشورمان دیدار و مذاکره خواهد کرد.
 
امضای یاداشت تفاهم همکاری دفاعی میان ایران و عراق از دیگر برنامه های سفر وزیر دفاع عراق به تهران شمار می رود.
نظرات بینندگان