arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

دیدار موگرینی با مقامات کویت در ادامه تلاش ها برای حل بحران قطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه که در چارچوب تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران در روابط میان کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر در کویت به سر می برد، در حال رایزنی با مقامات این کشور است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، سفر موگرینی به کویت در ادامه تلاش های کشورهای غربی برای حل و فصل بحران در روابط میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد.

بر همین اساس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش (26 خردادماه) در اظهاراتی گفت: با این هدف به کویت سفر خواهم کرد که کویت به عنوان میانجی مورد حمایت ما است و با او همکاری می کنیم.

در همین راستا شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیات همراه، در راستای تلاش برای حل بحران جاری در روابط عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر دیدار و گفت و گو کرد.

موگرینی همچنین پیش از این با شیخ صباح الخالد الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت دیدار کرده بود و طرفین در مورد روابط ویژه میان کویت و اتحادیه اروپا و همچنین روابط میان اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در همه زمینه ها گفت و گو کردند.

عربستان 15 خرداد به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد: ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.

عربستان، امارات و بحرین همچنین تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر بسته اند.
نظرات بینندگان