arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

کرملین: منتظر موضع شفاف ترامپ درباره طرح تحریم‌های ایران و روسیه هستیم

سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو منتظر است دولت ترامپ سرانجام نظر شفاف خود را درباره طرح کنگره آمریکا برای پیشبرد طرح تحریم‌های ایران و روسیه ابراز کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو منتظر است دولت ترامپ سرانجام نظر شفاف خود را درباره طرح کنگره آمریکا برای پیشبرد طرح تحریم‌های ایران و روسیه ابراز کند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس،  دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو منتظر است دولت ترامپ سرانجام نظر شفاف خود را درباره طرح کنگره آمریکا برای پیشبرد طرح تحریم‌های ایران و روسیه ابراز کند.

به گزارش ایتارتاس، وی گفت: «ما گفته‌ایم که نظر ما درباره موضوع تحریم‌ها به شدت منفی است، به خصوص درباره طرح‌های جدیدی که کنگره آمریکا در حال پیشبرد آن است. ما درباره آنها هم نظر منفی داریم.»

پسکوف اضافه کرد: «درباره موضع دولت آمریکا در خصوص تحریم‌ها، حرف‌هایی درباره برخی تغییرات در این طرح شنیده‌ایم و با صبوری منتظر خواهیم ماند تا واشنگتن موضعش را با شفافیت اعلام کند.»

سخنگوی رئیس‌جمهور روسه اضافه کرد تشدید تحریم‌ها علیه روسیه علاوه بر ضربه زدن به منافع دو کشور بر منافع کشورهای ثالث هم اثر خواهد گذاشت.  

 اظهارات پسکوف در حالی مطرح شده که سخنگوی کاخ سفید گفته ترامپ طرح تحریم‌های ایران و روسیه را امضا و آن را به قانون تبدیل خواهد کرد.

مدیر جدید دفتر ارتباطات کاخ سفید، از طرف دیگر با بیان اظهاراتی متناقض گفته که ترامپ هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.

پیش از این منابع خبری، از توافق اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای رأی‌گیری بر سر طرح تحریم‌ ایران و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا خبر داده بودند.

این طرح، خرداد ماه با ۹۸ رأی منفی و ۲ رأی مخالف در مجلس سنا به تصویب رسیده بود، اما رأی‌گیری بر سر آن در مجلس نمایندگان به دلیل برخی مشکلات حزبی و موانع قانونی برای مدتی معلق ماند.
نظرات بینندگان