arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

ترامپ: «اوباماکر» یعنی مرگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه «قانون خدمات بهداشت و درمان اوباما مرگ است»، از سنا خواست تا بحث ها درباره لایحه خدمات درمانی جمهوری خواهان را ازسر بگیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست، ترامپ روز گذشته (دوشنبه) در آستانه رای گیری سنا درباره ازسرگیری بحث ها پیرامون لایحه خدمات بهداشت و درمان جمهوری خواهان گفت: هر سناتوری که علیه شروع بحث درباره این لایحه رای بدهد، یعنی به آمریکا می گوید که با کابوس اوباماکر مشکلی ندارد. 

قانون خدمات بهداشت و درمان که توسط باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به تصویب شد، به اوباماکر موسوم است.

رهبران جمهوری خواه هنوز نتوانسته اند حتی در میان هم حزبی های خود آرای کافی جمع کنند تا بحث ها درباره لایحه پیشنهادی خود را دوباره آغاز کنند.

ترامپ در سخنرانی خود در کاخ سفید، همچنین از هم حزبی های جمهوری خواه خود انتقاد کرد که چرا نتوانسته اند اوباماکر را لغو کنند. آنان بیش از هفت سال است که به این قانون اعتراض دارند.

ترامپ افزود: این فرصتی است تا جمهوری خواهان سنا به وعده خود عمل کنند. بارها و بارها می گویم که لغو کنید و جایگزین کنید. 

وی همچنین اوباماکر را «یک دروغ تپل» خواند. ترامپ از دموکرات ها هم به دلیل حمایت نکردن از لایحه جمهوری خواهان انتقاد کرد.

وی گفت: مشکل این است که دموکرات ها حمایت نمی کنند. آنها یک رای هم به ما نمی دهند. 

وی افزود: اوباماکر مرگ است.

ترامپ گفته که اوباماکر نواقصی دارد اما لایحه جمهوری خواهان نقاط قوتی دارد. با این حال، وی تلاش چندانی برای توضیح دادن جزئیات این نقاط ضعف و قوت نکرده است. 

این درحالی است که اوباما تلاش های بسیار زیادی کرد و سرانجام توانست در سال 2010 لایحه موردنظر خود را به تصویب کنگره برساند.

با این حال، ترامپ دوشنبه با تعدادی از افرادی که «قربانیان» اوباماکر خوانده شده اند، دیدار کرد.

در همین حال، میچ کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا از سناتورها خواست تا اجازه دهند که بحث ها درباره اوباماکر دوباره شروع شود. 

به نوشته تارنمای هیل، مک کانل در صحن سنا گفت: رای گیری اول که به زودی انجام می شود درباره این است که آیا صحبت ها دوباره شروع شود یا نه. می دانم بسیاری از ما سال ها منتظر این لحظه بوده ایم. از همه همتایان می خواهم به من ملحق شوند.

جمهوری خواهان در سنای صد نفره آمریکا 52 کرسی را در اختیار دارند. اما به نظر نمی رسد که آرای کافی برای تصویب لایحه مورد نظر خود داشته باشند.

سناتور جان مک کین به سرطان مغز مبتلا شده و دفترش گفته است که وی نمی تواند تا روز سه شنبه به واشنگتن بازگردد.

همچنین برخی دیگر از سناتورهای جمهوری خواه هنوز موافقت خود را با لایحه پیشنهادی همکاران حزبی خود اعلام نکرده اند.

پیش تر تعدادی از جمهوری خواهان هم صدا با دموکرات ها با طرح جمهوری خواهان مخالفت کرده و آن را با شکست مواجه کرده بودند. ترامپ و مک کانل سعی دارند تا دوباره این طرح را به جریان اندازند.

به گزارش ایرنا، بخش بودجه کنگره تخمین زده است که در صورت اجرایی شدن طرح جدید جمهوری خواهان، تا سال 2026 بیست و دو میلیون نفر به تعداد افرادی که تحت پوشش بیمه درمانی قرار ندارند، افزوده خواهد شد.

طبق این گزارش، تا سال آینده 15 میلیون نفر از پوشش بیمه درمانی خارج می شوند. افزون بر این، به موجب طرح درمانی جدید بیمه کنندگان مختار خواهند بود تا حق بیمه افراد در شرف بازنشستگی را افزایش دهند.

نظرات بینندگان