arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

آیا کارآفرینان ایرانی به اندازه کافی به ثبت برند اهمیت می دهند ؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا کارآفرینان ایرانی به اندازه کافی به ثبت برند اهمیت می دهند ؟!

نسبت تعداد برند ثبت شده در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار کمتر است که این موضوع ممکن است به ضرر شخص کارآفرینان و صاحبان مشاغل و صنایع تمام شود !

در امریکا ، اروپا و کشور های توسعه یافته، موسسات بزرگی برای ثبت برند وجود دارد و در هر لحظه هزاران برند جدید در سراسر دنیا برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد.

حتی بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا برای هر یک از انواع محصولات یا خدمات جدید خود یک برند جدید ثبت می کنند ، از این طریق تبلیغات هدفمند تری را برنامه ریزی می کنند و همچنین از کپی رایت ایده و مدل کسب و کار خود بهتر محافظت می کنند .

اما در ایران شرایط کمی متفاوت است و متاسفانه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به اندازه کافی به ثبت برند خود اهمیت نمی دهند و همواره در معرض این خطر هستند که روزی مالکیت برند خود را از دست بدهند .

در مورد ثبت اختراع و ثبت ایده نیز شرایط همین گونه است و عدم ثبت آنها ، شرایط را برای سوء استفاده کلاه برداران فراهم می کند.

در بسیاری از موارد کارآفرینان ایرانی به ثبت شرکت اکتفا می کنند و از اهمیت ثبت برند و اختراع غافل می شوند .

روابط عمومی موسسه نخستین ثبت با اعلام این موضوع به نکاتی در رابطه با اهمیت بسیار بالای ثبت برند برای کارآفرینان ، تجار و شرکت های پرداخته و در این باره می گوید:

به گزارش ویرلن ، اگر فعالیت های تجاری شما تحت یک برند یا نام تجاری خاص است که هنوز آن را ثبت نکرده اید در اولین فرصت ، جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از نام تجاری شما ، برای ثبت آن برند، علامت و نام تجاری اقدام نمایید.

آیا کارآفرینان ایرانی به اندازه کافی به ثبت برند اهمیت می دهند ؟!

اما برند دقیقا به چه معناست ؟

برند، نام تجاری مخصوصی است که برای یک کسب وکار مطرح می شود .تمامی برندهای معروف دنیا ابتدا از یک ایده و اسم الهام گرفته و به مرور زمان به صورت گسترده بین مردم رواج یافته و همین نام تجاری منبع کسب درآمدهای هنگفتی شده است.

شما هم می توانید با انتخاب یک نام مناسب ، فعالیت و حرفه ی خود را رواج دهید و کالا یا خدمات خود را در دنیا مطرح کنید. نشان تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ، شنیدن و حس کردن به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند.

در واقع برند شامل همه احساسات، مفاهیم و ویژگی هایی است که با یک نام گره خورده است.

لوگو :

لوگو همان علامت تجاری است که معمولا در کنار برند ثبت می شود و شکل ظاهری آن مرتبط با فعالیتی است که انجام می گیرد.

اگر کسب و کاری داریم یا در نظر داریم تا کسب و کار جدیدی راه اندازی کنیم، آیا فقط به ثبت شرکت و ثبت برند اکتفا کنیم؟

- خیر

یکی دیگر از اقدامات ضروری برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در تجارت های بین المللی دریافت كارت بازرگانی است .

کارت بازرگانی مجوزی است كه به دارنده آن اعم از شخص حقيقی يا حقوقی به موجب قانون صادرات و واردات اجازه داده مي شود به امر تجارت خارجی بپردازد .

نکته قابل توجه دیگر برای کارآفرینان این است که برای اینکه هر مجموعه بتواند به صورت رسمی فعالیت نموده و با تمامی ارگان ها و شرکت های دولتی و خصوصی قرارداد منعقد نماید، می بایست هرساله اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات تسلیم نماید، لذا بعد از ثبت شرکت و برند ، تشکیل پرونده کد اقتصادی الزامی می باشد.

لازم به ذکر است افرادی که قصد انجام اعمال تجاری ندارند و مهارت و علاقه آنها در زمینه امور علمی و ادبی ، کارهای خیریه و ... است، می توانند با اخذ مجوز در قالب مؤسسه شروع به فعالیت نمایند.

نکته : آیا فقط اشخاص ایرانی می توانند اقدام به ثبت شرکت و ثبت برند نمایند؟

خیر، همه اشخاص غیرایرانی نیز می توانند با انجام پیشنیاز های لازم و اخذ کد فراگیر اقدام به ثبت شرکت و برند و فعالیت قانونی در ایران نمایند.

مؤسسه حقوقی نخستین ثبت به عنوان یکی از معتبر ترین موسسات مشاور و مجری تخصصی در زمینه ثبت برند و علامت تجاری، ثبت طرح های صنعتی ، ثبت اختراعات و ثبت شرکت ، ارائه دهنده خدمات به هموطنان و کارآفرینان عزیز ایرانی و اتباع محترم کشور های دیگر می باشد.

متقاضیان و علاقه مندان می توانند جهت مطالعه اطلاعات آموزشی بیشتر در این زمینه و همچنین دریافت مشاوره رایگان علاوه بر مراجعه به وبسایت نخستین ثبت به نشانی www.nokhostinsabt.com با خط ویژه 02188648389 نیز تماس حاصل نمایند.

نظرات بینندگان