arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ از تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی حمایت می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تصویب طرح تحریمهای آمریکا علیه روسیه، ایران و کره شمالی گفت: رئیس‌جمهور از ادامه تحریم‌ها علیه این سه کشور حمایت می کند ودر حال بررسی این طرح است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره رویکرد رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به مصوبه کنگره برای تحریم جدید روسیه، ایران و کره شمالی گفت: در خصوص طرح جدید تحریم‌ها رئیس‌جمهور همیشه به صراحت از ادامه تحریمها علیه این سه کشور حمایت کرده است. وی هیچ تمایلی برای رها شدن از آن (طرح جدید تحریم‌ها) ندارد اما می‌خواهد اطمینان حاصل کند که بهترین توافق ممکن برای آمریکایی‌ها  انجام می‌شود.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید سندرز افزود: کنگره سابقه خوبی در این زمینه ندارد. شما می توانید توافق هسته‌ای با ایران را ببینید. از این رو رئیس‌جمهور می خواهد اطمینان حاصل کند که بهترین توافق برای آمریکا حاصل می شود. وی بسیار روی این موضوع متمرکز است و در عین حال می خواهد مطمئن شود که تحریم‌ها علیه این سه کشور باقی می ماند.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی این طرح است تا ببیند نتیجه نهایی آن چه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا طرح مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت بسیار بالای 419 رأی موافق و سه رأی مخالف تصویب کرد.

در این جلسه، نمایندگانی از جمله دیوید سیسیلینی، استنی هویر و اد رویس سخنرانی کرده و اتهامات واهی و بی‌اساسی از "حمایت از تروریسم" گرفته تا "کشتار در سوریه"، علیه کشورمان مطرح کردند!

این نخستین بار پس از توافق هسته‌ای است که کنگره علیه ایران تحریم‌های جدیدی را به تصویب رسانده است.

تحریم‌های ضدایرانی آمریکا در حالی به تصویب کنگره رسید که مقامات کشورمان تاکید کردند که این تحریم نقض روح برجام محسوب می‌شود.

باب کورکر، سناتور ارشد جمهوری خواه در این باره به المانیتور گفت: به دلیل اضافه شدن تحریم‌های کره شمالی به این بسته تحریمی، امکان ایجاد تاخیر پیش از امضای این قانون توسط رییس جمهور وجود دارد.
نظرات بینندگان