arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

بشار جعفری: هرگز درباره جولان مذاکره نمی‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که دمشق هرگز از حق خود درباره جولان کوتاه نخواهد آمد و درباره آن نیز مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه بر موضع ثابت دمشق درباره حمایت از حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس تأکید کرد.

وی به اقدامات جنایتکارانه اسرائیل درباره قدس و مسجد الاقصی اشاره و تأکید کرد: ما بارها از شورای امنیت خواستیم تا تنها به صدور بیانیه‌های محکومیت و ابراز نگرانی اکتفا نکند و به مسئولیت‌های خود درباره اجرای فوری تمامی قطعنامه‌های مربوط به پایان اشغال اراضی عربی توسط اسرائیل عمل کند.

بشار جعفری درباره گزارش نیکلای ملادینف، فرستاده ویژه سازمان ملل به خاورمیانه گفت: هیچ دلیل و توجیهی برای این وجود ندارد که ملادینف از حد و مرز کار خود فراتر برود. وی اکنون ارزش‌های شغلی و اخلاقی را با نادیده گرفتن تجاوزات غیرقانونی اسرائیل در جولان زیرپا گذاشته است.

بشار جعفری تأکید کرد: در سایه اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه، شهروندان سوری ما در جولان در معرض شنیع‌ترین جنایت‌ها به دلیل سیاست‌های سرکوبگرانه اسرائیل و تبعیض نژادی و شکنجه قرار می‌گیرند. ملادینف نه تنها حمایت مستقیم اسرائیل از گروه‌های تروریستی در جولان را نادیده گرفته بلکه با جانبداری تجاوزات اسرائیل علیه مقرهای ارتش سوریه را نیز توجیه می‌کند و آن را واکنشی به راکت‌هایی می‌داند که به سمت اسرائیل شلیک می‌شوند.

وی گفت: ما تأکید می‌کنیم که جولان سوریه بخش جدایی‌ناپذیر از خاک این کشور است و به خود سوریه نیز باز خواهد گشت. سوریه حق حاکمیت بر جولان را دارد و این حقی است که قابل مذاکره یا کوتاه آمدن نیست. خاک غصب شده ما به صاحبان اصلی‌اش بازخواهد گشت و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز دیر یا زود آن را ترک می‌کنند.

بشار جعفری گفت: ما بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهیم بر اسرائیل برای آزادی فوری اسرای سوری و در رأس آن‌ها صدقی المقت که 27 سال در زندان‌های اسرائیل بوده فشار بیاورد. شورای امنیت امروز در مقابل یک مسئولیت تاریخی برای اصلاح روند خود قرار دارد. هدفی که هر ماه و از ده‌ها پیش ما را در اینجا گردهم می‌آورد تلاش برای پایان اشغالگری اسرائیل است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان