arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

نعمتی: خط و نشان کشیدن برای روحانی در مورد وزرا درست نیست/ دلیلی ندارد که گفته شود رحمانی فضلی سهم لاریجانی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بهروز نعمتی درباره طرح برخی موضوعات نسبت به کابینه دوازدهم و موضوع سهم خواهی برخی گروهها از رئیس جمهوری برای انتخاب وزرا، گفت: باید دولت را کمک کنیم و هر گروهی دولت را تحت فشار قراردهد اشتباه محض است.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری به عنوان منتخب مردم که 24 میلیون رای را دریافت کرد باید کابینه ای تشکیل دهد که بتواند شعارهایی را که به مردم داده جامه عمل بپوشاند.
 
نعمتی: خط و نشان کشیدن برای روحانی در مورد وزرا درست نیست/ دلیلی ندارد که گفته شود رحمانی فضلی سهم لاریجانی است

وی ادامه داد: رئیس جمهوری باید اختیار داشته باشد آزادانه افراد توانمند را انتخاب کند و اینکه عده ای بخواهند موضوع سهم خواهی را پیش بکشند یا موضوعاتی را مطرح کنند به صلاح کشور نیست .

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اینطور نیست که در یک انتخابات یک نفر بگوید من کار را انجام دادم ، اظهارداشت: آقای روحانی خودش پتانسیلی داشتند و گروههای مختلف از همه جناح ها هم دور او جمع شدند و بطور رسمی و غیر رسمی از ایشان حمایت کردند .

نعمتی گفت: فکر می کنیم مجموعه ای از گروه های مختلف جمع شدند واین انتخاب صورت گرفت و ایشان با این پشتوانه باید کابینه ای توانمند و کارآمد را تشکیل دهند .اینکه بگوییم یک نفر عضو در کابنه باشد و دیگری نه سهم خواهی و دخالت در کار دولت است.نباید روحانی را تحت فشار بگذاریم.

وی افزود: اینکه خط ونشان هایی کشیده شود که فلان وزیر باشد یا فلان وزیر نباشد درست نیست مثلا در رابطه با آقای رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور حساسیت های حاشیه ای ایجاد شده است در صورتی که آقای رحمانی فضلی فردی زحمتکش و سالها در مسئولیت های مختلف کارهای خوبی انجام داده است. حال ممکن است ایراداتی در کار باشد اما باید دید چقدر درست است یا چقدر می توان جبران کرد .

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی که می خواهد وزیر شود باید دارای پتانسیل باشد تا در آن جایگاه بنشیند. بنابراین دلیلی ندارد که گفته شود رحمانی فضلی سهم آقای لاریجانی است .

نعمتی اظهارداشت: من شخصا با آقای لاریجانی برای حضور در دولت صحبت کردم وایشان گفت صلاح نیست دو نفر در دولت بروند و حتی بنده را نهی کردند و نظر ایشان این بود که آقای روحانی خودش تصمیم گیری کند .

وی گفت: فکر می کنیم باید بگذاریم آقای روحانی دولت را در آرامش تشکیل دهد و ایشان نیز اعلام کردند که کابینه دوازدهم فراجناحی است و در کابینه از همه نیروها استفاده خواهند کرد .

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید دولت را تحت فشار قرار داد ، در کشور مشکلات به اندازه کافی وجود دارد که هر فردی باید تلاش کند نسبت به حل آنها اقدام کند نه اینکه بر مشکلات بیافزاییم .

نعمتی گفت: طبیعی است اگر آقای رئیسی هم رئیس جمهور می شدند قطعا از افراد نزدیک تر خود برای امور اجرایی برنامه می خواستند؛ بنابراین نباید موضوعات سهم خواهی وجود داشته باشد .

وی افزود: در جلسه ای که با رئیس جمهوری نیز داشتیم بنده به ایشان گفتم به عنوان رئیس ستاد اصولگرایان معتدل تمام تلاش ما کمک به دولت است و توقع داریم رئیس جمهوری در تشکیل کابینه دوازدهم شایسته سالاری و جوانگرایی را مورد توجه قرار دهند .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان