arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

رئیس سیا: هدف اصلی برجام محقق نشد/ ایران برجام را با اکره اجرا می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان سیا مدعی شد که ایران برجام را با اکره اجرا می‌کند.

به گزارش انتخاب، مایک پمپئو رئیس سازمان سیا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با واشنگتن اگزمینر با وجود اعلام پایبندی ایران به برجام از سوی وزارت خارجه آمریکا در هفته گذشته، مدعی شد که ایران برجام را با بی میلی اجرا می‌کند.

وی افزود: همه اقداماتی که ایران در حاشیه برجام انجام می‌دهد با مضمون اصلی آن هم راستا نیست هدف این توافق حفظ ثبات در منطقه بود و ایران این اقدام را انجام نداده است.

روز سه شنبه مجلس نمایندگان کنگره قانون تحریم های ایران ، روسیه و کره شمالی را تصویب کرد این نخستین بار پس از توافق هسته‌ای بود که مجلس نمایندگان کنگره تحریمی را علیه ایران به تصویب رساند.

مقامات ایرانی نیز تاکید کردند که تحریم های جدید کنگره نقض روح برجام محسوب می‌شود. پیش‌تر نیز پمپئو در اظهارات ضد ایرانی اعلام کرده بود که پس از پایان بازنگری سیاست آمریکا در قبال ایران در رفتار این کشور با ایران یک تغییر جدی روی خواهد داد.

وی همچنین در اظهاراتی قابل توجه و عجیب پایبندی ایران به برجام را به یک اجاره نشین تشبیه کرد که تا زمانی که صاحب ملک از او در خواست نکند اجاره خود را نمی دهد و برای پرداخت این اجاره از چک بی محل استفاده می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان