arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

معاون وزیر راه: تا پایان سال پنج مرکز استان به شبکه ریلی متصل می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای توسعه شبکه ریلی گفت: تا پایان امسال (1396) پنج مرکز استان به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

به گزارش انتخاب، خیرالله خادمی عصر چهارشنبه در نشستی با استاندار هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون احداث 3 هزار و 500 کیلومتر خط آهن در کشور در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: توسعه شبکه ریلی از اولویت های دولت تدبیر و امید است و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و شهرهای ریل پایه به یک استراتژی بلند مدت بخش حمل و نقل ایران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های کشور سواحل خلیج فارس و مکران است، افزود: به دلیل نبود زیرساخت های حمل و نقلی از ظرفیت این مناطق به طور کامل استفاده نشده است.

خادمی ادامه داد: کریدور ارتباطی مرز شلمچه تا بندر گوادر در کشور پاکستان در منطقه ساحلی جنوب کشور تعریف شده و در مناطق مختلف آن در حال کار هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در قالب این پروژه از خوزستان تا جاسک در هرمزگان به صورت احداث باند دوم و از جاسک تا بندر گوادر به صورت احداث جاده اصلی، اقدامات در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه 50 درصد جمعیت هرمزگان در روستاها ساکن هستند، اظهار داشت: در این راستا احداث، نوسازی و بهسازی هزار کیلومتر راه روستایی در استان در دستور کار قرار گرفت و در طول یک سال اخیر اجرایی شد.

غلامحسین شیری افزود: احداث هزار کیلومتر راه در طول یک سال، سه برابر رکورد ثبت شده احداث راه روستایی در طول یک سال در کشور است.

وی بیان داشت: در نظر داریم احداث هزار کیلومتر دوم راه روستایی در هرمزگان را در آینده ای نزدیک آغاز کنیم.

برقی کردن یک هزار و 466 کیلومتر خطوط ریلی به ارزش تقریبی 4.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی (خط ریلی اصفهان ـ اهواز به طول 540 کیلومتر و تهران- مشهد به طول 926 کیلومتر)، احداث 3075 کیلومتر خطوط ریلی به ارزش تقریبی 7 میلیارد یورو از محل فاینانس، گسترش خطوط ریلی حومه ای تهران ، شروع عملیات اجرایی طرح اتصال بندر چابهار (به عنوان بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی) جهت افزایش بار ترانزیت از کشورهای آسیای میانه، اعتباری طرح احداث راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا جهت رونق ترانزیت از طریق کشور آذربایجان، اتمام عملیات اجرایی طرح راه آهن گرگان ـ اینچه برون جهت انتقال بار ترانزیتی از کشور ترکمنستان و قزاقستان وتسریع در عملیات اجرایی طرح راه آهن سنگان ـ هرات جهت انتقال بارهای ترانزیتی کشور افغانستان از جمله اقدام های دولت یازدهم درحوزه حمل ونقل ریلی است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان