arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

سخنگوی وزیر خارجه آمریکا: تیلرسون تصمیم گرفت چند روزی از فعالیت ها کنار بکشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با بالاگرفتن شایعات مربوط به احتمال کناره گیری وزیر امورخارجه آمریکا سخنگوی او می گوید که او قصد استعفا ندارد و فقط تصمیم گرفته چند روزی خود را از فعالیت ها کنار بکشد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، در حالی که گفته می شود رکس تیلرسون بدلیل ناخرسندی از سیاست های ترامپ خیال کناره گیری از سمت خود را دارد 'هدر نوورت' سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این شایعه را رد کرد و گفت که دلیل غیبت او در محافل سیاسی و رسانه ای این نیست که او خیال استعفا دارد بلکه چند روزی خود را از فعالیت هاکنار کشیده است.

نوورت در این خصوص به خبرنگارانی که از غیبت چند روزه او در محافل خبری و بخصوص گزارش روز یکشنبه سی ان ان مبنی بر این که تیلرسون گفته است در نظر دارد قبل پایان نخستین سال تصدی خود از این مقام کناره گیری کند گفت: وزیر امورخارجه به روشنی گفته است که خیال ماندن در وزارت امورخارجه را دارد.

سخنگوی تیلرسون در ادامه گفت که وی با توجه به این که چندی پیش سفر های سیاسی متعددی نظیر سفر به آلمان، اوکراین، ترکیه ، کویت و عربستان سعودی داشته حالا در نظر دارد مدت کوتاهی استراحت کند و این حق او است.

این سخنان و توجیهات سخنگوی تیلرسون آشکارا حکایت از جدی بودن شایعات مربوط به نا خرسندی او و احتمال کناره گیری اش از این مقام است.

وزیر امور خارجه ترامپ پیش از این گفته بود که سعی خواهد کرد دست کم یک سال در این مقام باقی بماند اما براساس گزارش های رسانه های آمریکایی با تحولات اخیر مربوط به پرونده روسیه، مداخلات کاخ سفید در سیاست های وزارت امور خارجه مورد تصدی او و بخصوص در همین اواخر حملات ترامپ به وزیر دادگستری خود که به متزلزل بودن موقعیت همه اعضا کابینه ترامپ تعبیر شده گفته است که به احتمال زیاد حتی یک سال هم در این مقام باقی نخواهد ماند.
نظرات بینندگان