arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

مولاوردی: تعادل جنسیتی در بازار کار یک راهبرد مهم در برنامه های دولت دوازدهم خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به برنامه های اشتغال زایی اعلام شده از سوی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: تعادل جنسیتی میان مردان و زنان در بازار کار یک راهبرد مهم در برنامه های دولت دوازدهم خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی چهارشنبه شب در جشن کرامت و آئین آغاز اشتغال زایی زنان شهرستان ری با بیان اینکه یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی توجه به نیروهای داخلی و درون زا بودن اقتصاد کشور است گفت: دولت در جهت تحقق سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است توجه ویژه ای به اشتغال زنان که بیش نیمی از جامعه را در برمی گیرد دارد.
 
وی ادامه داد: توسعه اشتغال و مشارکت زنان در بخش های مختلف جامعه باعث تقویت بخش خصوصی، توسعه کار آفرینی و در حالت کلی توسعه پایدار کشور و رفاه عمومی می شود.
 
مولاوردی اضافه کرد: زنان زمانی می توانند نقش موثری در موتور توسعه کشور داشته باشند که تمرکز از حالت کسب علم ،دانش و به طور کلی دانشمند سازی صرف به سمت تربیت دختران توانمند و کارآفرین هدایت شود.
 
وی اشتغالزایی و توانمندسازی زنان را دو شعار مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و عنوان داشت: طرح اشتغال زایی زنان روستایی با توجه به فرهنگ محلی به صورت آزمایشی در روستای اسلام آّباد شهرستان ری به اجرا درآمد و با توجه به دستاوردهایی که داشته است الگوی مناسب برای سراسر کشور خواهد بود.
 
مراسم جشن کرامت و آئین آغاز اشتغال زایی زنان شهرستان ری چهارشنبه شب با حضور مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، مسئولان شهرستانی و جمعی از زنان کارآفرین شهرستان ری در روستای اسلام آباد بخش قیام دشت شهرستان ری برگزار شد.
نظرات بینندگان