arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

وزیر خارجه قطر: تعامل کشورهای تحریم‌کننده با پیشنهادات آمریکا زمینه‌ساز مذاکره است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه قطر در سخنانی اعلام کرد: واشنگتن به دنبال پایان دادن به بحران با کشورهای حوزه خلیج فارس است اما کشورهای تحریم‌کننده هیچ واکنشی نسبت به پیشنهادات آمریکا در خصوص بحران نشان نداده‌اند.

به گزارش انتخاب، به نقل از ایسنا، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر  بعد از دیدارش با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفت، این نشست به بررسی پیشنهادات وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفرش به کشورهای خلیج فارس پرداخت.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی گفت: دوحه با پیشنهادات آمریکا تعامل مثبتی دارد و واشنگتن به دنبال حل بحران است و بر  راهکار خود از طریق گفت‌وگو تاکید دارد.

وی بر میانجیگری کویت برای حل بحران خلیج فارس تاکید کرد و گفت: تلاش‌های آمریکا، میانجیگری کویت و حمایت روسیه و دیگر کشورها را از این تلاش کویت پشتیبانی می‌کند.

نکته بارز در سخنان وزیر امور خارجه قطر این است که به گفته وی، کشورهای تحریم‌ کننده از جمله عربستان، امارات، بحرین و مصر باید به پیشنهادات آمریکا پاسخ دهند تا وارد مرحله گفت‌وگو برای حل بحران شوند.

سفر وزیر خارجه قطر به آمریکا دومین سفر وی در نوع خود طی یک ماه است که در چارچوب اقدام دیپلماتیک قطر برای تاکید بر نقش این کشور در مبارزه با تروریسم  انجام می‌شود.
نظرات بینندگان