arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

برنامه‌ریزی اردوی ۸۵ روزه و ۷ دیدار تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال ایران

وزیر ورزش و جوانان در مورد حمایت از تیم ملی فوتبال نیز گفت: ما هماهنگ کرده‌ایم یک اردوی ۸۵ روزه و ۷ دیدار تدارکاتی برگزار شود که ان‌شاءالله امکانات تمام این‌ها فراهم می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ورزش و جوانان در مورد حمایت از تیم ملی فوتبال نیز گفت: ما هماهنگ کرده‌ایم یک اردوی ۸۵ روزه و ۷ دیدار تدارکاتی برگزار شود که ان‌شاءالله امکانات تمام این‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش انتخاب، مسعود سلطانی فر در حاشیه نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان با ستاد استانی تبریز 2018 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رویداد که تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب‌شده، رویداد بزرگی است. شخصاً معتقد هستم که با توجه به جاذبه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، طبیعی، زیارتی، مذهبی و ظرفیتی که برای گردشگری سلامت در این شهر وجود دارد، تبریز پایتخت گردشگری جهان نیز محسوب می‌شود و از این نظر می‌تواند جزو استان‌های سرآمد باشد.

وی افزود: بر اساس مصوبات دولت، یک ستاد ملی برای برگزاری مطلوب برنامه‌های تبریز 2018 تشکیل‌شده و وزارت خانه‌های مختلف مسئولیتی‌هایی بر عهده دارند. با توجه به اینکه خودمان از گذشته یکی از بانیان این رویداد بزرگ بودیم، در وزارت ورزش و جوانان هم تصویر می‌کنیم که شاید بتوانیم مهم‌ترین رویدادها و برنامه‌ها را در سال 2018 و در قالب فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی رقم بزنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: از ماه‌ها قبل با تشکیل ستاد ملی تبریز 2018، حضور فعالی در این مورد داشته‌ایم و امروز هم به‌عنوان حرکتی جدی و گسترده برای اولین بار جلسه روسای فدراسیون‌های ورزشی را که یک‌بار در ماه و با حضور 50 رئیس فدراسیون ورزشی در تهران برگزار می‌شود را با هدف هر چه‌ بهتر برگزار شدن رویداد تبریز 2018، در این شهر برگزار کردیم تا نشان دهیم با تمام نیروها و امکاناتمان آماده کمک به این رویداد بزرگ و مهم هستیم که قطعاً در روند توسعه استان بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به تلاش مسئولان استانی در تحقق رویداد تبریز 2018 گفت: جا دارد از زحمات استاندار، نمایندگان محترم و سایر مسئولانی که پر تلاش و پیگیر برگزاری شایسته این پروژه هستند. در جلسه امروز، تقریباً تمام روسای فدراسیون‌ها پیشنهاد برگزاری مسابقات بین‌المللی خود در سال 2018 را در تبریز ارائه کردند. فکر می‌کنم با این روند، در هرماه شاهد برگزاری چند رویداد بین‌المللی در تبریز خواهیم بود. ان‌شاءالله شورونشاطی که لازم است بین مردم استان و گردشگرانی که از کشورهای مختلف برای شرکت در رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری به آذربایجان‌شرقی سفر خواهند کرد، به وجود خواهد آمد.

سلطانی فر افزود: در مجموع فکر می‌کنم استان آذربایجان‌شرقی و تبریز ظرفیت بسیار بالایی در بحث توسعه رشته‌های مختلف دارد. ظرفیت‌های خوب در گردشگری و زیرساخت‌های ورزشی این استان می‌تواند آذربایجان‌شرقی را به یکی از استان‌های سرآمد در گردشگری ورزشی تبدیل کند. از سوی دیگر وجود استعدادهای مختلف ورزشی در این استان، به ما این نوید را می‌دهد که با برگزاری برنامه تبریز 2018، زمینه ورود و ظهور این استعدادها را هم فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد حمایت از تیم ملی فوتبال نیز گفت: ما هماهنگ کرده‌ایم با فدراسیون فوتبال تا متناسب با برنامه و نقشه راهی که دارند ان‌شاءالله حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم و در بازی‌های تدارکاتی، اردوها و موارد دیگر مشکلی نخواهند داشت. یک اردوی 85 روزه و 7 دیدار تدارکاتی پیش‌بینی شده است که ان‌شاءالله امکانات تمام این‌ها فراهم می‌شود.

وی در مورد اعتبار اختصاص‌یافته به رویداد تبریز 2018 تصریح کرد: اعتبارات در این مورد نامحدود است و هر قدر که نیاز باشد، هزینه‌ها به کمک مسئولان استان، وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و بخش‌های مختلف تأمین می‌شود. در حال حاضر حدود 20 رویداد بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

سلطانی فر در مورد حضور در کابینه دولت دوازدهم نیز گفت: این مسئله را باید از رئیس‌جمهور بپرسید.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان