arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

مدیر عامل بوئینگ: امیدواریم تحویل هواپیماهای بوئینگ به ایران را سال آینده آغاز کنیم/ به سیاست‌های دولت ترامپ پایببندیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل بوئینگ گفته قراردادهای این شرکت هواپیماسازی با دو شرکت ایرانی کماکان معتبر و در حال پیگیری هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «دنیس مولنبرگ»، مدیر عامل بوئینگ گفته قراردادهای این شرکت هواپیماسازی با دو شرکت ایرانی کماکان معتبر و در حال پیگیری هستند.

قراردادهای بوئینگ با شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ایران‌ایر روی هم رفته 20 میلیارد دلار ارزش دارند. مولنبرگ گفته که فروش این هواپیماها به ایران در حال طی مراحل اداری هستند.

به گزارش پایگاه «بیزجورنالز»، مدیر عامل بوئینگ در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران امور هوا-فضا درباره قراردادهای این شرکت با دو ایرلاین ایرانی گفت: «این قراردادها دارند پیش می‌روند، در حال پیگیری هستند و ما هنوز امیدواریم که تحویل هواپیماها را سال آینده آغاز کنیم.»

شرکت بوئینگ خرداد ماه سال جاری اعلام کرد به توافقی برای فروش 30 فروند بوئینگ 737 سری مکس به شرکت هواپیمایی آسمان رسیده است. این نخستین قرارداد خرید هواپیمایی از آمریکا از زمان به قدرت رسیدن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بود.

این شرکت هواپیماسازی چند ملیتی، یک سال قبل‌تر هم از امضای توافقی به ارزش ۱۶.۶ میلیارد دلار برای فروش ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و ۷۷۷ به شرکت‌ «ایران‌ایر» خبر داد.

اجرای هر دوی این دو قراردادها منوط به ارائه مجوزهای صادرات وزارت خزانه‌داری آمریکا است. مولنبرگ گفت که علی‌رغم برخی مخالفت‌ها از طرف نمایندگان کنگره،‌ این قراردادها در حال پیشرفت هستند.

وی گفت: «درباره (قراردادهای) ایران، ما در حال پیشرفت مستمر هستیم. تمام این فرایند، تحت نظارت دولت آمریکا قرار دارد و ما کاملاً در چارچوب فرایندهای مجوزدهی دولت حرکت می‌کنیم.»
نظرات بینندگان